کد خبر : 5135

آئودی Q4 در راه است

آئودی Q4 در راه است

آئودی Q4 در آینده نزدیک از راه می‌رسد. گفته می‌شود این خودرو دارای طراحی مشابه با آئودی Q8 است با این تفاوت که ابعاد کوچک‌تری دارد.

به گزارش خودروتک، سال گذشته گزارش‌ها برای اولین بار به این موضوع اشاره کردند که آئودی در حال توسعه کراس‌اوور Q4 است. این خودرو بر اساس پلتفرم MQB تولید می‌شود، این پلتفرم در آئودی Q3 مورد استفاده قرار گرفته است. در حالی که آئودی Q3 در بازار به فروش می‌رسد، علت توسعه آئودی Q4 چیست؟ در پاسخ باید گفت تقاضا برای خودروهای کراس‌اوور 4 درب کوپه در بازار افزایش یافته است و در همین راستا آئودی قصد دارد در این بخش از بازار سهم بیشتری در مقایسه با گذشته داشته باشد.

در حالی که این خودروی جدید از پلتفرم یکسان با آئودی Q3 بهره می‌برد، چه تفاوتی میان این دو خودرو وجود دارد؟ بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی Autocar، آئودی Q4 در مقایسه با آئودی Q3 نزدیک به 110 میلی‌متر طول بیشتری دارد. این طول بیشتر به علت شیب تند سقف و طراحی لیفت‌بک این خودرو ایجاد شده است. گفته می‌شود آئودی برای طراحی این محصول از خودروی مفهومی آئودی TT آفرود که در سال 2014 برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت، الهام می‌گیرد. با این وجود آئودی تغییراتی را در آن اعمال می‌کند تا طراحی آن شبیه به محصولات اخیر این برند آلمانی مانند آئودی Q8 شود.

آئودی Q4 در بازار رقیبان قدرتمندی دارد. این خودرو آلمانی باید در بازار به صورت مستقیم با خودروهای بی‌ام‌و X2، رنج روور ایووک و مرسدس بنز GLA مبارزه کند. درون کابین این خودرو یک نمایشگر 9.2 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات قرار می‌گیرد که از ژست‌های کنترلی پشتیبانی می‌کند. این خودرو از اپل کارپلی و اندروید Auto پشتیبانی می‌کند که عملکرد آن را افزایش می‌دهد.

انتظار می‌رود قدرت موردنیاز این خودرو را نسل جدید موتور 1.5 لیتری بنزینی و دیزلی تامین کند. مدل مجهز به موتور دیزلی در ایالات متحده آمریکا به فروش نمی‌رسد و انتظار می‌رود تنها خریداران در برخی کشورهای اروپایی قادر به تصاحب آن باشند. علاوه بر این دو موتور، آئودی موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر کنونی خود را بهبود داده و در خودروی Q4 مورد استفاده قرار می‌دهد. انتظار می‌رود این خودرو در نمونه E-Tron به همراه سیستم پلاگین هیبریدی نیز در اختیار خریداران قرار بگیرد. این نمونه در حالت تمام الکتریکی قادر به طی مسافتی برابر با 50 کیلومتر خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این خودرو باید تا سال آینده میلادی صبر کنیم.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها