کد خبر : 51283

جنسیس GV70 در راه است

جنسیس GV70 در راه است

به تازگی تصاویر نمونه آزمایشی هیوندای جنسیس GV70 که قرار بود در اوایل سال جاری میلادی به بازارهای اروپایی ارائه شود، منتشر شده است. علت این تأخیر، همه گیری کرونا بوده و این خودرو با هدف رقابت با آئودی پا به عرصه جهانی می گذارد.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری سینا ، شرکت مشهور خودروسازی هیوندای با تکیه بر محصول لوکس خود یعنی جنسیس، به طور رسمی بازارهای اروپایی را هدف گرفته و قصد دارد به طور خاص با آئودی Q5 رقابت کند.

در همین راستا خودروساز قدرتمند کره ای، پیش نمایش شاسی بلند رده متوسط جدید خود با نام GV70 را معرفی کرده است.

جنسیس GV70 که دنباله رو خودرو پرچمدار بزرگتر GV80 محسوب می شود، یک اس یو وی لوکس به شمار رفته و پنجمین مدل ارائه شده از این خانواده به شمار می رود که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شده بود.

سازندگان این خودرو با طراحی خاص چراغ های جلو، چراغ ترمز و جلوپنجره شش ضلعی برجسته که نام تجاری برجسته جنسیس روی آن به چشم می خورد، نشان دادند که قصد خودنمایی در بازار خودروهای لوکس را داشته و به همین دلیل در بدنه جنسیس GV70، یک خط پنجره مخروطی و اسپویلر کوچک عقب تعبیه شده است.

در حال حاضر نمونه اولیه این خودروی جذاب در جاده های کره آزمایش خواهد شد. جزئیات فنی این خودرو به طور کامل اعلام نشده اما می توان انتظار داشت که GV70 قسمت عمده زیرساخت های خود را با نمونه سلف خود یعنی G70 تقسیم کند.

این موضوع بدان معناست که احتمالاً جنسیس جدید، با موتور 249 اسب بخاری و حجم ۲/۲ لیتری توربو شارژ در نمونه های بنزینی و قدرت 199 اسب بخار با حجم 2/2 لیتری دیزلی ارائه می شود که هر دو از جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک بهره می برند.

هنوز اعلام نشده است که چه زمانی می توان انتظار داشت GV70 در جاده های اروپا عرضه شود ولی به باور کارشناسان، مدل های G80 و GV80 به احتمال زیاد به عنوان نمونه های جاه طلبانه برتر جنسیس به همراه مدل لوکس G90 وارد بازار می شوند. در اطلاعیه های پیشین هیوندای، قرار بود مدل GV70 در اوایل سال ۲۰۲۰ ارائه شوند که این موضوع به دلیل شرایط همه گیری کرونا به عقب افتاد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها