کد خبر : 51282

اختصاصی خودروتک؛

تویوتا هایلوکس Mako | اعلان جنگ به فورد رنجر

تویوتا هایلوکس Mako | اعلان جنگ به فورد رنجر

تویوتا ویرایش جدیدی از پیکاپ آفرود خود Hilux را برای بازار نیوزیلند تدارک دیده است. خودرویی بهینه‌سازی شده که قرار است تنها 250 دستگاه از آن ساخته شود.

به گزارش خودروتک ، طرفداران تویوتا هایلوکس می‌توانند خوشحال باشند که سرانجام پاسخی دندان‌شکن برای رقیب آمریکایی این خودرو یعنی فورد رنجر سری Raptor پید شده است.

این خودرو که با پکیج ماکو معرفی شده در حال حاضر فقط برای بازار بومی نیوزیلند تدارک دیده شده ولی پیش‌بینی می‌شود تویوتا به زودی ویرایش به‌روزرسانی شده آن را برای سایر بازارها نیز عرضه کند.

کلمه Mako که اشاره به کوسه‌های پوزه‌ کوتاهی دارد که از سرعت بسیار بالا در شنا برخوردار هستند.

در این خودرو اغراق دوست‌داشتنی در طراحی المان‌های آیرودینامیک دیده می‌شود. گلگیرها و جلوپنجره با پلاستیک فشرده تقویت شده‌اند. تریم تیره‌ای روی چراغ‌ها و رینگ‌ها دیده می‌شود.

بالاتر بردن سپر نه‌تنها باعث افزایش جذابیت‌های بصری شده بلکه توانایی‌های حرکتی آفرود آن را نیز افزایش داده است.

تویوتا نه فقط طراحی این خودرو را مانند آفروردهای حرفه‌ای کرده بلکه از نظر فنی نیز هایلوکس جدید را یک سر و گردن مدرن‌تر کرده است.

در قسمت فنربندی با نصب بازوهای جدید، محور جلو تا 40 میلی‌متر و محور عقب تا 50 میلی‌متر بالاتر آمده است. هم‌چنین ضربه‌گیرهای این قسمت با قابلیت کنترل حرکت در آفرود طراحی شده‌‌اند.

در بخشی قوای محرکه شاهد حضور یک پیشرانه 2.8 لیتری توربو دیزلی هستیم که 201 اسب‌بخار نیرو و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در حال حاضر فورد رنجر رپتور می‌تواند 213 اسب‌بخار نیرو و 500 نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه 2 لیتری توربودیزل خود بیرون بکشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها