کد خبر : 50948

ابرخودروی جدید تویوتا در راه است

ابرخودروی جدید تویوتا در راه است

تویوتا به تازگی آزمایش سرعت نسخه جدید سوپر جی تی خود را با موفقیت به پایان رساند. این خودرو بر اساس استانداردهای LMH ساخته شده و دارای شتاب و قدرت بسیار زیادی است.

به گزارش خودروتک به نقل از سینا پرس ، نسخه نمونه اولیه خودروی جدید تویوتا که مبتنی بر نمونه اولیه دو خودروی پیشین TS050 و نسخه هیبریدی Le Mans است، توانست با ثبت رکوردی خارق العاده زمین مسابقات اتومبیل‌رانی سرعت فرانسه را که مسابقات ۲۰۲۰ در آن انجام خواهد شد، به پایان برساند.

این خودرو توسط الکس ورز (Alex Wurz) راننده سابق فرمول یک رانده شده بود.

این خودروی جاده‌ای با عنوان و نام اختصاصی GR Super Sport برای اولین بار در سال 2018 به صورت مفهومی به نمایش درآمد و از آن به عنوان مبنایی برای ساخت یک نسخه مسابقه‌ای استفاده می‌شود که در مسابقه سال آینده در کلاس جدید Le Mans Hypercar یا LMH اجرا می‌شود.

تویوتا این خودرو را به عنوان یک خودروی برتر با عملکرد ماشین مسابقه‌ای توصیف کرده است.

قوانین LMH به شما اجازه می‌دهد هم نسخه‌های اتومبیل‌های فوق سریع جاده‌ای و هم نمونه‌های خاص توسط مشتریان سفارش داده شود. سیستم‌های هیبریدی LMH که برای ارائه آزادی فنی قابل توجهی طراحی شده اند، امکان تولید موتورهای الکتریکی با قدرت 268 اسب بخار را در محورهای جلو اتومبیل فراهم می‌کنند که چهار چرخ متحرک خواهند داشت. قوانین LMH در اوایل سال جاری نهایی شده و اجازه می‌دهد تا اتومبیل‌هایی با توان خروجی 670 اسب بخار با حداقل وزن 1100 کیلوگرم ساخته شوند.

گفتنی است شرکت مشهور خودروسازی ژاپن یعنی تویوتا، آخرین بار مفهوم GT Super Sport را طی سال گذشته و قبل از نهایی شدن قوانین LMH، ارائه کرده و گفته بود در حال ساخت پیشرانه هیبریدی V6 توربوشارژ دوقلو با قدرت 986 اسب بخار برای این محصول است تا با حداکثر توان تولیدی اتومبیل‌های LMH مطابقت داشته باشد.

مشخص نیست که آیا تویوتا این ویژگی‌های فنی را برای GR Super Sport جاده‌ای نیز حفظ خواهد کرد یا آن را با حداکثر 670 اسب بخار برای خودروهای مسابقه‌ای مطابقت خواهد داد.

الکس ورز راننده اسبق تویوتا در مورد این خودروی جدید گفت: من احساس می‌کنم GR Super Sport توانایی عملکرد خارق العاده ای دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها