کد خبر : 50097

اختصاصی خودروتک؛

رونمایی از مدل 2021 خودرویی که قرار بود جانشین پراید شود

رونمایی از مدل 2021 خودرویی که قرار بود جانشین پراید شود

پاییز سال 97 وقتی برای چندمین بار حرف و حدیث توقف تولید پراید به گوش رسید، گزینه‌های جانشینی این خودرو هم مطرح شدند. آن روزها بخت و اقبال محصولات ارزان قیمت سوزوکی بیش از هر محصول دیگری به نظر می‌آمد. در این میان به نظر می‌رسید که سوئیفت بهترین گزینه ممکن است. در ادامه پراید حدود یک سال و نیم دیگر هم تولید شد ولی خبری از سوزوکی نشد.

به گزارش خودروتک ، سوئیفت به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین خودروهای شرکت سوزوکی ژاپن از سال 1983 راهی بازارهای جهانی به ویژه اروپا شده است. تا کنون چهار نسل از این ژاپنی ریزاندام به دست مشتریان رسیده که همگی نیز با فروش خیره‌کننده‌ای مواجه شده‌اند.

آخرین ویرایش سوزوکی سوئیف برای بازار اروپا سال 2017 رونمایی شد و اکنون شاهد یک فیس‌لیفت چشم‌نواز از این خودرو هستیم. خودرویی که البته تغییرات انقلابی در آن اعمال نشده ولی بهینه‌سازی‌هایی روی جلوپنجره و چراغ‌های LED نور روز دیده می‌شود.

مانند گذشته روی سوزوکی سوئیفت یک پیشرانه 1.2 لیتری دیده می‌شود با این تفاوت که سوزوکی توانسته قدرت آن را به 83 اسب‌بخار و گشتاورش را به 107 نیوتن‌متر برساند. این خروج توسط جعبه‌دنده‌ای CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

ماحصل کار ثبت رکورد صفر تا صد 12.2 ثانیه‌ای شده است. البته یک ویرایش هیبریدی خفیف نیز در دست است که شامل پکیج باتری‌های 10 آمپرساعتی خواهد بود. مصرف سوخت این مدل زیر 5 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

سوزوکی سوئیفت 2021 در 5 تریم راهی بازار می‌شود که قیمت پایه آن نیز چیزی حدود 18 هزار و 900 دلار است. گران‌ترین ویرایش این خودرو قیمتی حدود 24 هزار دلاری دارد. در این خودرو تجهیزاتی مانند نمایشگر اطلاعات و سرگرمی با سیستم اسمارت لینک، رادیو DAB، دوربین عقب، فرمان چرمی، کروز کنترل، رینگ 16 اینچی، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب، هشدار نقاط کور، تشخیص علایم جاده‌ای و سنسور عقب به صورت استاندارد نصب شده است.

سوزوکی سوئیفت مدل 2021

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها