کد خبر : 49594

اولین محصول تمام برقی لکسوس بر پایه مدل UX‌

اولین محصول تمام برقی لکسوس بر پایه مدل UX‌

لکسوس به‌تازگی از نخستین خودروی الکتریکی خود موسوم به لکسوس UX300e‌ رونمایی کرد. این خودرو از سال آینده تحویل مشتریان داده خواهد شد و با قیمتی در حدود ۵۷ هزار دلار به فروش خواهد رسید.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو گوانگژو چین ۲۰۱۹ بود که لکسوس از نخستین محصول تمام برقی خود یا همان لکسوس UX300e رونمایی کرد. این خودرو نخستین گام لکسوس در الکتریکی‌سازی‌ محصولاتش خواهد بود.

این خودرو بر اساس مدل عادی لکسوس UX‌ ساخته شده و تنها به جای موتور درون‌سوز، موتور الکتریکی و پکیج‌ باتری‌ در آن وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارند.

لکسوسی برای بازار انگلستان

انگلستان یکی از بازارهای مقصد لکسوس است و خودروهای این برند در انگلستان فروش قابل توجهی دارند. پیش‌بینی می‌شود لکسوس UX‌ الکتریکی نیز در این کشور به فروش فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند. کمک هزینه خرید ۴۰۰۰ دلاری برای خرید خودروهای الکتریکی یکی از همین مشوق‌ها خواهد بود.

لکسوس UX‌ الکتریکی تنها در یک مدل و دو سطح از امکانات و تجهیزات به تولید خواهد رسید. تجهیزات استانداردی همچون چراغ‌های LED، صندلی‌های مجهز به گرمکن، سنسورهای پارک، دوربین عقب، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی و قابلیت اتصال به تلفن همراه در لکسوس UX300e‌ وجود خواهند داشت.

لکسوس UX300e

بسته‌های قابل انتخاب برای لکسوس UX300e

بسته‌ی اول قابل انتخاب، پکیج پرمیوم پلاس نام دارد که تریم داخلی چرمی، فرمان مجهز به گرمکن و صندلی‌های عقب تهویه شونده را به خودرو اضافه می‌کند. سیستم ورود و استارت بدون کلید و شارژر بی‌سیم نیز از دیگر تجهیزات این پکیج هستند.

بسته‌ی دوم پکیج تاکومی نام دارد. در این بسته امکاناتی همچون سیستم صوتی به‌روز شده، صفحه نمایش ۱۰٫۳ اینچی سیستم سرگرمی، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، دوربین‌های جانبی و سانروف تدارک دیده شده است.

قوای فنی لکسوس UX300e

برای قوای فنی لکسوس UX300e‌ از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۵۰ کیلووات و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور استفاده شده که در قسمت جلو خودرو قرار دارد. نیروی این پیشرانه نیز توسط یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۴ کیلووات ساعت تأمین می‌شود.

برد لکسوس UX300e‌ مطابق چرخه WLTP حدود ۳۱۰ کیلومتر برآورد می‌شود. باتری این خودرو  از قابلیت شارژ سریع برخوردار است و با استفاده از برق شهری، می‌توانید در ۵۲ دقیقه باتری لکسوس UX را تا ۸۰ درصد شارژ کنید.

لکسوس UX300e‌ در زمانی کمتر از ده ثانیه قادر است از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که این زمان حدود ۹٫۶ ثانیه برآورد می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو الکتریکی نیز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

تصویر کامپیوتری قطعات لکسوس UX300e

ویژگی‌های خاص لکسوس UX الکتریکی

لکسوس UX‌ الکتریکی بر مبنای پلتفرم GA-C تویوتا ساخته شده است و تمرکز طراحان در ساخت این خودرو، بر رانندگی آرام و به دور از هیجان و آرامش در جاده بوده است.

به دلیل اینکه خودروهای الکتریکی پکیج سنگین باتری‌ها را در خود جای داده‌اند، وزن آن‌ها نسبت به خودروهای معمولی بسیار بیشتر است. از این رو ضربه‌گیرهای لکسوس UX‌ در نمونه الکتریکی تقویت شده‌اند و شاسی خودرو نیز با قطعات اضافه مجهز شده است.

لکسوس UX‌ الکتریکی همانند هر خودرو لوکس دیگر، ویژگی‌های خاصی را در خود جای داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کنترل صدا اشاره کرد که قادر است تا صداهای طبیعی محیط را تشخیص داده و آنالیز کند.

علاوه بر آن مالک خودرو می‌تواند وضعیت باتری‌ها و میزان شارژ آن‌ها را از راه دور بررسی کند. لکسوس UX300e با دو مدل رینگ و لاستیک قابل انتخاب است؛ شامل چرخ‌های آیرودینامیکی و چرخ‌های الکتریکی که عمل شارژ باتری‌ها را انجام می‌دهند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها