کد خبر : 49588

مرسدس AMG G63 با تیونینگ پوزایدون رقیب بوگاتی ویرون

مرسدس AMG G63 با تیونینگ پوزایدون رقیب بوگاتی ویرون

تیونر آلمانی پوزایدون نسخه‌ی تقویت‌شده خودرو شاسی‌بلند مرسدس AMG G63 را با ۹۲۷ اسب‌بخار قدرت و ۱،۲۷۸ نیوتن‌متر گشتاور معرفی کرد که به قدرت بوگاتی ویرون نزدیک است.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، خودروی شاسی ‌بلند مرسدس AMG G63 پس از انجام تیونینگ توسط پوزایدون (Posaidon)، تقریبا به اندازه بوگاتی ویرون قدرتمند شده است.

برای یادآوری بد نیست بدانید که پیشرانه بوگاتی ویرون دارای ۹۸۷ اسب‌بخار قدرت بود.

نمای جلو خودرو شاسی بلند مرسدس AMG G63 با تیونینگ پوزایدون / Posaidon Mercedes-AMG G63 و رنگ خاکستری

تیونر آلمانی برای دستیابی به هدف خود، تغییرات زیادی را به پیشرانه ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر G63 اعمال کرده است؛ از جمله این تغییرات می‌توان به جایگزین کردن دو توربوشارژر جدید، بهبود ورودی هوا و افزایش فشار تقویت‌شده به‌همراه مخلوطی از آب و متانول در مخزن مستقر در کف خودرو اشاره کرد.

درنتیجه پیشرانه خورجینی هشت سیلندر مرسدس AMG G63 هم‌اکنون می‌تواند ۹۲۷ اسب‌بخار قدرت و ۱،۲۷۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. چنین قدرتی به این خودرو کمک می‌کند تا بتواند زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را از ۴/۵ به ۳/۶ ثانیه کاهش داده و بیشینه سرعت آن در صورتی که از پکیج اختیاری AMG Driver بهره‌مند شود، از ۲۴۰ به ۲۸۰ کیلومتربرساعت افزایش یابد. پیشرانه اصلی G63 دارای ۵۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

پیشرانه خودرو شاسی بلند مرسدس AMG G63 با تیونینگ پوزایدون / Posaidon Mercedes-AMG G63

 

ECU و واحد کنترل جعبه‌دنده ریمپ شده‌اند و ازآنجاکه ازلحاظ کارایی قدرتمندتر از مدل کارخانه‌ای است، نسخه‌ی ۴ × ۴ تیون‌شده از سیستم ترمز به‌روزرسانی شده بهره می‌برد. این مجموعه ترمز کربن سرامیکی از دیسک‌های جلوی ۴۲۰ میلی‌متری و کالیپرهای ۶ پیستونی تشکیل شده و دارای دیسک‌های عقب ۳۶۰ میلی‌متری با کالیپرهای ۴ پیستونی است. ترمزهای جدید نسبت به سیستم استاندارد تقریبا ۴۰ درصد سبک‌تر هستند.

کاپوت فیبر کربنی جدیدی نیز وجود دارد، اگرچه برای اهداف زیبایی‌شناسی نیست، بلکه برای بهبود تهویه پیشرانه نصب شده است؛ زیرا اصل «هیچ تغییراتی بدون اضافه کردن ارزش فنی وجود ندارد»، یکی از اصول کاری پوزایدون به شمار می‌رود. همچنین چراغ‌های سقفی نصب شده، در شب به بهبود دید راننده کمک می‌کند.

نمای عقب خودرو شاسی بلند مرسدس AMG G63 با تیونینگ پوزایدون / Posaidon Mercedes-AMG G63 و رنگ نقره ای

پوزایدون هنوز هیچ اطلاعاتی درباره زمان عرضه این خودرو قدرتمند و جزئیات مربوط به قیمت منتشر نکرده است. انتظار می‌رود که در آینده نزدیک بیشتر از این محصول قدرتمند بشنویم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها