کد خبر : 49438

پورشه تایکان 2021 رونمایی شد

پورشه تایکان 2021 رونمایی شد

پورشه تایکان ۲۰۲۱ معرفی شد. این سدان الکتریکی نسبت به قبل از لحاظ طراحی، عملکرد و تکنولوژی ارتقا پیدا کرده است. در ادامه با مشخصات Porsche Taycan 2021 آشنا می‌شویم.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، شرکت پورشه در اواخر سال ۲۰۱۹ سدان الکتریکی تایکان را روانه بازار کرد که توانست با این محصول جدید نگاه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کند.

اکنون پس از گذشت کمتر از یک سال این خودروساز آلمانی مدل جدید و ارتقا پیدا کرده پورشه تایکان را معرفی کرده است که نسبت به قبل از لحاظ سطح طراحی، عملکرد و تکنولوژی به روز شده است.

در ادامه با ویژگی‌های پورشه تایکان ۲۰۲۱ آشنا خواهیم شد.

نگاهی به پورشه تایکان ۲۰۲۱

پورشه تایکان 2021

نسخه توربو S را می‌توان قدرتمندترین نسخه پورشه تایکان ۲۰۲۱ دانست. این مدل ظرف مدت ۹.۶ ثانیه از سرعت صفر به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو برای نخستین بار به صورت سفارشی از سیستم هدآپ دیسپلی رنگی برخوردار خواهد بود؛ این سیستم، اطلاعاتی مانند قدرت سنج پیشرانه، سامانه ناوبری و سایر اطلاعات مورد نظر را به راننده نمایش می‌دهد. همچنین این سیستم دارای سه بخش نمایشگر اصلی، نمایشگر وضعیت سنج و یک صفحه برای نمایش موقت اطلاعات نظیر تماس‌ها بوده و همچنین از فرمان‌های صوتی نیز پشتیبانی می‌کند.

پورشه تایکان 2021

این سدان الکتریکی پورشه از سیستم Smartlift (بالابر هوشمند) نیز بهره می‌برد و اگر مشتریان پورشه تایکان ۲۰۲۱ را به همراه سیستم تعلیق بادی اکتیو خریداری کنند، به صورت استاندارد روی خودرو نصب خواهد بود؛ به واسطه این سیستم راننده می‌تواند تنظیماتی را پیش از روشن شدن خودکار سیستم lift جلو خودرو اعمال کند. این سیستم مشابه آن چیزی است که در سیستم بالابر اکسل جلوی شورلت کوروت C8 دیده‌ایم. طبق اعلام پورشه، این سیستم هنگام رانندگی در بزرگراه ارتفاع خودرو را افزایش می‌دهد که نتیجه آن بازدهی خودرو و راحتی بیشتر سرنشینان خواهد بود.

پورشه تایکان 2021

مشتریان می‌توانند برای پورشه تایکان ۲۰۲۱ یک شارژر ۲۲ کیلواتی را سفارش دهند که مدت شارژ شدن باتری با این شارژر نسبت به شارژر ۱۱ کیلوواتی استاندارد به نصف کاهش پیدا خواهد کرد. سیستم شارژ تایکان به سیستم جدیدی مجهز شده تا زمانی که شارژ باتری‌ها به حداکثر نزدیک می‌شود، ظرفیت شارژ را برای افزایش طول عمر باتری به ۲۰۰ کیلووات محدود کند.

پورشه تایکان 2021

مشتریان پورشه تایکان ۲۰۲۱ با خرید اشتراک ماهانه می‌توانند برخی از ویژگی‌ها و سیستم‌ها را به خودرویشان اضافه کنند. برای مثال مشتریان می‌توانند سیستم تشخیص حرکت بین خطوط را با پرداخت ۱۹.۵ یورو در آلمان و سیستم مدیریت هوشمند محدوده پورشه (PIRM) را با پرداخت ۱۰.۷۲ یورو به صورت ماهیانه خریداری کنند. همچنین برای خریداری دائمی این سیستم‌ها باید به ترتیب ۸۰۸.۱۰ و ۳۹۸.۶۹ یورو هزینه کنید.

پورشه تایکان 2021

سدان الکتریکی پورشه از ویژگی‌های دیگری چون رادیوی دیجیتال استاندارد، پکیج سفارشی دیزاین کربن برای کلیه مدل‌های تایکان و ۷ رنگ بدنه بهره می‌برد. از رنگ‌های خاص سفارشی این خودرو نیز می‌توان به گچی ساده، آبی نپتون، ماهوگی متالیک، بژ قهوه‌ای متالیک، خاکستری یخی متالیک، گیلاسی متالیک و منجمد متالیک اشاره کرد. این خودرو از نیمه دوم سپتامبر ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها