کد خبر : 49423

زمان عرضه خودروی سونی اعلام شد

زمان عرضه خودروی سونی اعلام شد

برخلاف اظهارات اولیه مبنی بر مفهومی و نمایشی بودن خودرو الکتریکی سونی، این سدان برقی مراحل پیش‌تولید را می‌گذراند و تا حدود یک سال دیگر، وارد جاده‌ شود.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، دی‌ماه سال ۱۳۹۸ و پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، خودرو برقی و مفهومی سونی معرفی شد.

سالن شرکت سونی در نمایشگاه CES، میزبان این خودرو با نام ویژن S بود؛ اما اطلاعات کافی در رابطه با جزئیات فنی ارائه نکرد.

سونی ادعا کرده بود که پلتفرم الکتریکی طراحی‌شده توسط این شرکت می‌تواند در شاسی‌بلندهای ساخت دیگر شرکت‌ها نیز استفاده شود.

مدل مفهومی Vision-S چندین نمایشگر عریض روی داشبورد و پشت صندلی، ۳۳ حسگر در داخل و خارج خودرو، سیستم صوتی فراگیر ۳۶۰ درجه، اتصال دائمی به اینترنت و تجهیزات الکترونیک ساخت برندهای بلک‌بری و بوش داشت. سونی همچنین پلتفرم تازه طراحی‌شده‌ی خود برای خودروهای الکتریکی را حاصل همکاری با یک تأمین‌کننده قطعات خودرو به‌نام مگنا (Magna) اعلام کرد. برندهای ZF، کنتیننتال، کوالکام و انویدیا هم در ساخت خودرو برقی سونی، همکاری داشته‌اند.

در نمایشگاه CES، سونی ادعا کرد که این شرکت، فاقد دپارتمان خودروسازی باقی خواهد ماند. از سویی دیگر، سونی به‌تازگی اعلام کرده که خودروی مفهومی ویژن S را برای بهینه‌سازی سیستم صوتی و فناوری حسگرها به ژاپن برگردانده است تا اواخر سال جاری میلادی، تست‌های جاده‌ای را بگذراند. چنین شرایطی، ساخت یک سدان برقی با همکاری سونی را تأیید می‌کند.

نوعی فناوری خودران و مجموعه‌ای از موتورهای برقی با نهایت قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار، روی ویژن S نصب شده تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۴/۸ ثانیه داشته باشد. ویدئوی منتشر شده در صفحه رسمی شرکت سونی، ویژن S را درحال حرکت و آزمایش توسط کارشناسان مرکز سونی توکیو نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها