کد خبر : 49273

آغاز فروش مزدا CX-30 | قیمت

آغاز فروش مزدا CX-30 | قیمت

شاید یکی از نقاط ضعف کراس اورها، توان آن ها است. قد خودروها در سال های اخیر بلند شده اما توان آنها در بسیاری از موارد متناسب زیاد نشده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، مجهز کردن موتور خودروها به توربوشارژر در مورد خودروهای کراس اور که حد فاصل بین شاسی بلند ها و خودروهای سدان به حساب می آیند، معنی می دهد. نمونه ی آن کمپانی مزدا است که از اواخر امسال کراس اور CX-30‌ خود را به توربوشارژر مجهز می کند.

نیروی قوای محرکه مجهز به توربوشارژر به هر چهار چرخ اعمال شده و توان 250 اسب بخار و گشتاور 320 پوند-فوت ایجاد می کند (البته اگر از سوخت پرمیوم استفاده شود والا کمی کمتر خواهد بود).

به طور طبیعی توان بهتر، به ارزانی به دست نمی آید. بر اساس گزارش کارزدایرکت CarsDirect قیمت کراس اور CX-30‌ مزدا از 31 هزار دلار شروع می شود. (البته بدون محاسبه حمل و نقل، تعرفه کشورها، هزینه های بیمه و شماره گذاری). به بیان دیگر در مقایسه با CX-30‌ عادی که مجهز به توربو نیست 8 هزار دلار گران تر است. در حقیقت قیمت کراس اور CX-30 توربوشارژی کمی بالاتر از مزدا3 خواهد بود و چون آپشن ها و امکانات استاندارد [نصب شده از کارخانه] در آن بیشتر است این قیمت بالاتر را جبران می کند. در صورتی که مشتری CX-30‌ خود را پرمیوم پلاس بخواهد 35 هزار دلار باید برای قیمت کارخانه در نظر بگیرد.

این خودرو از ماه نوامبر 2020 وارد خط تولید می شود و به یقین مانند مزدا3 توربو، دنده دستی نخواهد داشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها