کد خبر : 49051

ماهیندرا Thar | جیپ رانگلر هندی با توانایی‌های آفرود مناسب

ماهیندرا Thar | جیپ رانگلر هندی با توانایی‌های آفرود مناسب

پس از یک دهه تولید، حال خودروساز هندی تصمیم گرفته نسل دوم از تار را رونمایی کند. از نظر طراحی، نسل جدید تار روندی تکاملی را طی کرده و کماکان شبیه جیپ رانگلر دیده می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، اگر به تماشای فیلم‌های بالیوودی نشسته باشید، احتمالا یک خودروی شاسی‌بلند مشابه با جیپ رانگلر را زیاد دیده‌اید.

این خودرو ماهیندرا تار (Thar) نام داشته و نسل اول در آن سال 2010 معرفی شده است. شباهت تار با شاسی‌بلند معروف آمریکایی چندان جای تعجبی ندارد، چرا که شرکت ماهیندرا کلیه حقوق مربوط به رانگلر تولید شده بین سال‌های 1996 تا 2006 را خریداری کرده است.

پس از یک دهه تولید، حال خودروساز هندی تصمیم گرفته نسل دوم از تار را رونمایی کند. از نظر طراحی، نسل جدید تار روندی تکاملی را طی کرده و کماکان شبیه جیپ رانگلر دیده می‌شود.

 

 

 

ماهیندرا تار 2021 نیروی خود را به جای موتور 2.5 لیتری توربودیزل قبلی، از موتور 2 لیتری بنزینی یا 2.2 لیتری دیزلی دریافت خواهد کرد. نمونه بنزینی توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت را دارد؛ موتور دیزلی هم قادر است حداکثر 130 اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی تولیدی توسط هر دوی این موتورها از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه شش سرعته خودکار به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود.

 

 

 

مثل رانگلر اصلی، ماهیندرا تار 2021 هم پتانسیل بالایی در عبور از انواع مسیرهای آفرود را دارد. این خودرو از گیربکس کمکی با ضریب بسیار پایین و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ سود می‌برد. زاویه ورود تار جدید 41.8 درجه اعلام شده که در مقایسه با نزدیک‌ترین رقیب یعنی سوزوکی جیمنی 4.8 درجه بیشتر است. اما از لحاظ زاویه خروج و شکست این جیمنی است که با 49 و 28 درجه در وضعیت بهتری قرار دارد. این ارقام برای تار 2021 به ترتیب با 36.8 و 27 درجه برابر هستند.

 

 

 

ماهیندرا تار 2021 در گذر از برکه‌ها برتر از رقیب ژاپنی است. این شاسی‌بلند هندی می‌تواند از آب‌هایی به عمق 26 اینچ (66 سانتی متر) عبور کند که این رقم تقریبا دو برابر سوزوکی جیمنی است.

 

 

 

برخلاف جیپ رانگلر، ماهیندرا تار فقط در نسخه دو درب تولید می‌شود. شرکت سازنده امکان سفارش این خودرو با سقف فلزی یا پارچه‌ای را فراهم کرده؛ همچنین خریداران می‌توانند آن را با چهار یا شش صندلی سفارش دهند.

 

 

 

در داخل کابین نمایشگر 7 اینچی و لمسی مربوط به سیستم اینفوتینمت اولین و به نوعی تنها المانی است که جلب توجه می‌کند. این نمایشگر از اپل کارپلی، اندروید اتو و همچنین اتصال بلوتوث پشتیبانی نموده و به امکانات دیگری چون قطب‌نما، نشانگر زاویه اتاق خودرو و زاویه فرمان مجهز است. به گفته ماهیندرا نمایشگر مذکور دارای پوشش ضد آب است و اگر هنگام آفرودبازی کمی آب روی آن پخش شود، مالکین نباید نگران باشند.

 

 

 

درباره قیمت و زمان عرضه ماهیندرا تار 2021 فعلا جزئیاتی منتشر نشده و باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی کمپانی باقی ماند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها