کد خبر : 48915

اولین اطلاعات از شاسی بلند برقی جگوار لندروور

اولین اطلاعات از شاسی بلند برقی جگوار لندروور

از آن جایی که قانون‌های بریتانیا فروش اتومبیل‌ها با سوخت بنزینی را بعد از سال ۲۰۳۵ دیگر کاملا ممنوع می‌سازد، شرکت Jaguar Land Rover سعی دارد هر چه زودتر خودروهای مورد نظر خود را با فناوری جدید به بازار عرضه کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات جدید، شرکت Jaguar Land Rover در حال تحقیق روی ساخت اتومبیل‌های هیدروژنی بوده و روی این مسئله تمرکز زیادی کرده است.

هدف شرکت مذکور آن است که اتومبیل‌های شاسی‌بلند خود را با سوخت هیدروژنی در دسترس خریداران قرار دهد. تحقیقات جدید شرکت JLR با عنوان پروژه زئوس شناخته می‌شود و تا امروز موفق بوده است.

بر اساس ادعای شرکت سازنده، فناوری سوخت سلولی این اتومبیل‌ها هم زمان با عرضه نسل بعدی خودروهای Range Rover Evoque در اواسط دهه جاری فعال خواهد شد و بعد از چند سال روی شاسی‌بلندهای این شرکت اعمال می‌شود. این شرکت بریتانیایی در حال حاضر روی ساخت چند اتومبیل الکتریکی با باتری‌های قدرتمند فعالیت دارد تا آن‌ها را به جمع سری Jaguar I Pace اضافه کند. این خط تولید جدید شامل اتومبیل Jaguar XJ جدید خواهد بود. 

شرکت Jaguar Land Rover

قوانین سخت‌گیرانه بریتانیا

از آن جایی که قانون‌های بریتانیا فروش اتومبیل‌ها با سوخت بنزینی را بعد از سال ۲۰۳۵ دیگر کاملا ممنوع می‌سازد، شرکت Jaguar Land Rover سعی دارد هر چه زودتر خودروهای مورد نظر خود را با فناوری جدید به بازار عرضه کند. طبق گفته‌های نیک راجرز  رئیس بخش مهندسی کارخانه JLR، پروژه زئوس برای شرکت مذکور بسیار مهم و ضروری است.

وی همچنین طی صحبت‌های خود اظهار داشت که اولین طرح مفهومی شرکت با فناوری سوخت هیدروژنی به زودی معرفی خواهد شد و به نمایش رسمی در خواهد آمد. راجرز همچنین توضیح داد: "ما به دنبال بهترین سیستم محرکه هستیم؛ نمونه‌ای که بتواند توسعه پیدا کند و قابل سرمایه‌گذاری باشد". با وجود آن که همواره برای اظهار نظر در رابطه با زمان عرضه اولین خودروی هیدروژنی JLR کمی زود است، اما می‌توان انتظار داشت اولین خودروی شاسی‌بلند هیدروژنی این شرکت نمونه‌ای همانند Range Rover Evoque باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها