کد خبر : 4834

پیکا‌پ‌ها وارد دنیای برقی‌ها شدند

پیکا‌پ‌ها وارد دنیای برقی‌ها شدند

بعد از کوپه‌های اسپرت، سدان‌های خانوادگی و شاسی‌بلندهای غول‌آسا حالا نوبت آن است که پیکاپ‌ها در عرصه خودروهای برقی عرض‌اندام کنند.

به گزارش خودروتک، مدل RT1 از چهار موتور برقی بهره می‌برد که هرکدام معادل 200 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند.

مطمئن باشید از این به بعد نام شرکت Rivian‌ را بیشتر خواهید شنید. شرکتی که با معرفی پیکاپ R1T در نمایشگاه لس‌آنجلس قصد دارد موج جدیدی را در دنیای EVهای حوزه کار و تجاری به راه بیندازد.

آر.جِی اسکارینگ موسس و مدیرعامل ریویان سال‌ها پیش در فکر آن بود که خودرویی تولید کند که بازار مشابه آن را تجربه نکرده باشد. بعد از سال‌ها تحقیق و توسعه، سرانجام رویای اسکارینگ محقق شد. اولین پیکاپ سایز بزرگ تمام برقی که در کلاس خودش منحصربه‌فرد است.

این خودرو نه‌ تنها بستری بزرگ، یک‌پارچه، قابل انعطاف و تطبیق‌پذیر را فراهم می‌آورد بلکه در قامت یک خودروی کارآمد فضایی برای حضور راحت 5 نفر را فراهم کرده است. شاید هنوز هم برخی نسبت به قابلیت‌های یک پیکاپ برقی ابهام داشته باشند. به این افراد باید گفت که شتاب صفر تا صد این خودرو 3 ثانیه و شتاب صفر تا 160 آن فقط 7 ثانیه است.

این در حالی است که R1T می‌تواند تا حدود 5000 کیلوگرم بار را نیز حمل و نقل کند. به لطف حضور پکیج باتری‌های با ظرفیت بالای آن، با یک بار شارژ می‌توان حدود 640 کیلومتر پیمایش داشت که نیمی از آن را می‌توان با شارژ سریع جریان DC به دست آورد. چهار موتور برقی آن هرکدام معادل 200 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. گشتاور این خودرو با ثبت رکورد 3500 نیوتن‌متر برای هر چرخ یعنی در مجموعه 14000 نیوتن‌متر دست‌نیافتنی نشان می‌دهد.

نسخه پایه این پیکاپ برقی 61 هزار قیمت دارد و عرضه آن برای سال 2020 برنامه‌ریزی شده است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها