کد خبر : 47690

بچه بوگاتی دوم از راه رسید

بچه بوگاتی دوم از راه رسید

بچه بوگاتی دوم (Bugatti Baby II) با تولید محدود به ۵۰۰ دستگاه و قابلیت حمل سرنشین بزرگ‌سال تولید می‌شود. این خودرو برقی، آستانه قیمت ۳۵ هزار دلار دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، حدود ۱۶ ماه پیش، مدل مفهومی بچه بوگاتی رونمایی شد. این خودرو کوچک، یادآور محصولی است که در سال ۱۹۲۰ به تولید رسید. در آن زمان، بوگاتی تایپ ۳۵ به میزان ۵۰ درصد کوچک شد تا خودرویی مشابه برای رانندگی افراد زیر ۱۴ سال باشد.

حالا، بچه بوگاتی دوم ساخته شده است تا ۷۵ درصد اندازه‌ی بوگاتی تایپ ۳۵ را فراهم کند و البته قابل استفاده برای جوانان یا افراد مختلف با جثه‌ی متوسط باشد.

بچه بوگاتی جدید، در سه مدل تولید می‌شود. نسخه پایه دارای مواد کامپوزیت در بدنه، همراه باتری‌های ۱/۴ کیلووات ساعتی است که دو حالت رانندگی با قدرت‌های ۱/۳ اسب‌بخار و ۵/۷ اسب‌بخار فراهم می‌کند. این مدل، نهایت سرعت ۴۵ کیلومتربرساعت دارد و نوایس لیمیتد نام‌گذاری شده است.

Bugatti Baby II بچه بوگاتی 2020 با راننده

مدل دوم بیبی بوگاتی با نام ویتس (Vitess) دارای بدنه‌ی فیبرکربن خواهد بود و همراه باتری‌های ۲/۸ کیلووات ساعت، قدرت ۱۳/۴ اسب‌بخار و نهایت سرعت ۷۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت. گران‌ترین مدل، پورسنگ (Pur Sang) نام دارد و از نظر فنی، متفاوت از نسخه ویتس نیست؛ اما با بدنه‌ی تمام آلومینیوم دست‌ساز ساخته می‌شود.

تمامی نسخه‌های بچه بوگاتی، دارای فناوری دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم دیفرانسیل عقب هستند. شعاع پیمایش این‌خودروها با شارژ کامل، ۲۵ تا ۵۰ کیلومتر خواهد بود که البته وابسته به وزن راننده و نوع رانندگی در مدل‌های مختلف است.

Bugatti Baby II بچه بوگاتی 2020 نمای پشت

ساخت بچه بوگاتی برای استفاده‌ی کودکان و نوجوانان، یکی از برنامه‌های مورد توجه اتوره بوگاتی (بنیان‌گذار شرکت سازنده) بوده است. بنابر صحبت‌های استفان وینکلمن، مدیرعامل فعلی بوگاتی، این برند تلاش می‌کند تا ضمن توجه به سنت بوگاتی در ساخت خودروهای کوچک، افراد کم سن و سال را مجذوب دنیای بوگاتی کند. به همین دلیل، نمای بیرونی و داخلی بچه بوگاتی جدید، بسیار شبیه به تایپ ۳۵ کلاسیک است.

آستانه قیمت بچه بوگاتی، ۳۴,۸۰۰ دلار است. نسخه ویتس با شروع قیمت ۵۰,۵۰۰ دلار و مدل پورسنگ با قیمت ۶۷,۵۰۰ دلار فروخته خواهند شد. مجموع تیراژ تولید این خودروها، ۵۰۰ دستگاه خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها