کد خبر : 47629

جزئیات بیشتر از شاسی بلند جدید اشکودا | عکس

جزئیات بیشتر از شاسی بلند جدید اشکودا | عکس

شرکت اسکودا مشخص کرد که شاسی‌بلند برقی این شرکت با نام Enyaq در تاریخ اول سپتامبر رونمایی می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسکودا در تاریخ اول سپتامبر از اولین مدل جدید شاسی‌بلند Enyaq iV ، اولین مدل برقی خود که بر روی پلتفرم MEB گروه وولکس‌واگن ساخته شده، رونمایی خواهد کرد.

این خودروی جدید که دارای مشخصات مشابه وولکس‌واگن ID 3 است، در رویدادی در جمهوری چک رونمایی خواهد شد. اسکودا همچنین ضمن تأیید تاریخ، طراحی در نظر گرفته شده برای این خودرو را به طور کلی منتشر کرد. Enyaq خودرویی است که پیش از این، نمونه‌های اولیه آن در سطح فضای مجازی دیده شده است و قرار است در سال ۲۰۲۱ به فروش برسد و بخشی از برنامه اسکودا برای راه‌اندازی ۱۰ مدل الکتریکی تحت نام تجاری iV تا پایان سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

شرکت اسکودا تأیید کرده است که شبیه خودرو‌های MEB پایه، شاسی‌بلند برقی Enyaq با انتخاب پیشرانه و چرخ‌های دارای موتور، سه عدد باتری و پنج خروجی نیرو عرضه می‌شود. بزرگترین باتری این دستگاه ۱۲۵ کیلووات است که برد رسمی آن ۳۱۰ مایل است. این شرکت اهل جمهوری چک اظهار داشت که این مدل از فضای مناسب برای سرنشینان، طراحی زیبا و چشم‌نواز و نسبت‌های متعادل به همراه تجربه رانندگی عالی بهره می‌برد. اسکودا همچنین افزود که این خودرو دارای یک فضای داخلی شبیه مدل Kodiaq است در حالی که طراحی خارجی آن کمی کوتاه‌تر از Octavia است.

تاریخ رونمایی از شاسی‌بلند جدید اسکودا مشخص شد

الگوی نام Enyaq از نام ایرلندی Enya به معنی «منبع زندگی» گرفته شده است و با استفاده از Q نامی مطابق با شاسی‌بلند‌های موجود در دسته خودرو‌های اسکودا را گرفته است. نام خودرو‌های اسکودا، Kodiaq، Karoq و Kamiq است. گفتنی است، پایه این مدل از کانسپت اسکودا Vision iV رونمایی شده در سال ۲۰۱۹ الهام گرفته شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها