کد خبر : 47325

جواب دندان شکن فورد با مدل 1400 اسب بخاری Mach-E

جواب دندان شکن فورد با مدل 1400 اسب بخاری Mach-E

تقریبا یک سال پیش و قبل از آنکه از موستانگ مک-ای رونمایی شود، فورد رسما اعلام کرد که مهندسان این شرکت در حال طراحی و ساخت خودروی الکتریکی جدید و قدرتمندی با توان موتور 1400 اسب بخار هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، چندی پیش این شرکت محصولی که را وعده داده بود، تحت عنوان موستانگ مک-ای 1400 رونمایی کرد. خودرویی که از ظرفیت گنجایش سه سرنشین برخوردار است و با طراحی منحصر به فرد خود، نگاهی هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

در این خودرو از هفت موتور الکتریکی استفاده و یک بال عقب نسبتا بزرگ نیز در قسمت پشتی آن تعبیه شهد است. موستانگ مک-ای 1400 می‌تواند با حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. البته هنوز اطلاعاتی در خصوص مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن سرعت خودرو از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت اعلام نشده است.

موتورهای موستانگ مک-ای 1400، نیروی خود را از باتری 256.8 کیلووات ساعتی تامین می‌کنند که تقریبا 75 درصد ظرفیت باتری بکاررفته در مدل استاندارد موستانگ مک-ای است. به گفته فورد، سلول‌های کبالت منیزیم نیکل این باتری عملکردی بهینه و خروجی بهتری را برای خودرو به ارمغان می‌آورد. همچنین، از سیستم مایع برای خنک‌سازی باتری در حین شارژ سریع استفاده می‌شود.

در خصوص هفت موتور الکتریکی موستانگ مک-ای 1400 باید گفت که نیروی چهار موتور به چرخ‌های عقب و دو موتور نیز به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد و این یعنی، این خودرو می‌تواند قدرت زیادی را در جهات مختلف وارد آورد. سیستم موستانگ مک-ای 1400 به گونه‌ای طراحی شده که در حالت‌های چهارچرخ متحرک، دوچرخ متحرک عقب و دوچرخ متحرک جلو قابل تنظیم است.

فورد اخیرا از تمایل خود برای ورود به مسابقات فرمول E نیز خبر داد. صحنه رقابتی میان تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی که می‌تواند به زودی نگاه علاقه‌مندان زیادی را در سراسر جهان جلب کند. به همین دلیل، فورد و مهندسان این شرکت با جدیت تمامی‌در حال کار روی این مدل از خودروها هستند.

اگرچه تاکنون خودروهای الکتریکی و هیبریدی زیادی حتی با قدرت موتور 1000 اسب بخاری تولید شده‌اند اما نمونه‌هایی با هفت موتور الکتریکی بسیار نادر هستند. از سویی دیگر، موستانگ مک-ای 1400 به ویژگی‌های بارزی همچون سیستم پیشرفته خنک‌کنندگی گرمای باتری و سیستم ترمز ارتقایافته مجزه است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها