کد خبر : 46604

نسخه شاسی بلند تویوتا کرولا نیز رونمایی شد

نسخه شاسی بلند تویوتا کرولا نیز رونمایی شد

تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۱ رونمایی شد. این خودرو نسخه کراس هاچ بک Corolla محسوب می‌شود که برای جذب نگاه علاقه‌مندان به خودروهای شاسی بلند طراحی شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، امروزه نگاه مشتریان به میزان چشمگیری به سمت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور معطوف شده است، به گونه‌ای که تویوتا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان هم تصمیم گرفت از مدل کراس خودرو هاچ بک کرولا پرده بردارد.

تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۱ همان‌طور که از اسم آن مشخص است مدل کراس تویوتا کرولا هاچ بک محسوب می‌شود که این خودروساز ژاپنی چند ماه بعد از تویوتا یاریس کراس آن را رونمایی کرد.

مشخصات تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۱

تویوتا کرولا کراس 2021

تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۱ در حال حاضر در تایلند معرفی شد و بر اساس پلتفرم جدید تویوتا به نام TGNA-C ساخته شده است. شرکت تویوتا این خودرو را به دو شکل هیبریدی و بنزینی عرضه خواهد کرد. طول این خودرو ۴۴۶۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۲۵ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۶۲۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن نیز ۲۶۴۰ میلی‌متر اعلام شده است.

تویوتا کرولا کراس 2021

این خودرو در مدل پایه با موتور ۱.۸ لیتری بنزینی که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۵ نیوتن‌متر تولید کند روانه بازار تایلند خواهد شد. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. قوای محرکه هیبریدی این خودرو شامل یک موتور ۱.۸ لیتری با قدرت ۹۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر و یک واحد الکتریکی می‌شود. موتور الکتریکی این خودرو قدرتی برابر با ۷۲ اسب بخار و گشتاور ۱۶۳ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد که برای انتقال قدرت از گیربکس CVT استفاده می‌کند.

تویوتا کرولا کراس 2021

تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۱ از ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی، سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب بهره می‌برد. از لحاظ ظاهری نیز این خودرو آنچنان به کرولا هاچ بک شبیه نیست و مدل کوچک‌تر راو ۴ محسوب می‌شود. در بخش جلو شاهد یک جلوپنجره مشکی، چراغ‌های تیز و دی لایت‌های LED هستیم. از سایر بخش‌های طراحی ظاهری این خودرو می‌توان به ریل‌های سقف مشکی، قوس‌های چرخ مشکی، رکاب‌های جانبی و سپرها اشاره کرد.

تویوتا کرولا کراس 2021

بر خلاف ظاهر، کابین این خودرو همانند کرولا هاچ بک بوده و در کابین شاهد یک صفحه لمسی بزرگ، آمپرهای دیجیتالی و ورودی‌های مشابه هوای کرولا هاچ بک هستیم. از ماه جاری مشتریان تایلندی می‌توانند این خودرو را خریداری کنند و انتظار می‌رود در آینده نزدیک نیز فروش آن در سایر کشورها آغاز شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها