کد خبر : 46484

مدل جدید تویوتا راو 4 رونمایی شد

مدل جدید تویوتا راو 4 رونمایی شد

تویوتا راو ۴ پرایم ۲۰۲۱ – Toyota RAV4 Prime 2021 با ترکیبی از عملکرد اسپورت و مصرف سوخت اقتصادی، به عنوان شاسی باند ۴ درب پلاگین هیبرید شرکت تویوتا معرفی شد.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، تویوتا راو ۴ پرایم ۲۰۲۱ مدل متفاوتی از پلاگین هیبرید مرسوم است.

آن همچنین از نظر کارایی نیز می‌تواند عملکرد بهتری از راو ۴ هیبرید داشته باشد.

به گفته تویوتا، راو ۴ پرایم جدید یک خودرو چهار درب سریع‌تر با عملکردی مانند مدل سوپرا است. اینطور به نظر می‌رسد که راو ۴ پرایم جدید، اهداف جدید را برای مدل‌های پلاگین هیبرید دنبال می‌کند.

تویوتا راو 4 پرایم 2021 تویوتا راو 4 پرایم 2021

این خودرو از همان پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با چرخه آتکینسون که در مدل هیبرید استفاده شده بود، قدرت می‌گیرد. این پیشرانه می‌تواند توان خالص ۱۷۶ اسب بخار را تولید کنید. با این حال از یک باتری لیتیوم یونی جدید به همراه یک واحد تقویت کننده/مبدل جدید و ژنراتورهای موتور قدرتمندتر بهره می‌برد. نتیجه‌ی آن توان خروجی کلی ۳۰۲ اسب بخار است. درست خواندید، این خودرو پلاگین هیبرید می‌تواند ۳۰۲ اسب بخار را تولید کند!

تویوتا راو ۴ پرایم ۲۰۲۱

مدل پرایم تویوتا راو ۴ می‌تواند فقط با استفاده از الکترون‌های خود محدوده پیمایش بیشتری را پوشش دهد. این مقدار ۴۲ مایل (۶۷ کیلومتر) فقط با یک بار شارژ است. این می‌تواند بیشترین محدوده نسبت به هر خودرو پلاگین هیبریدی باشد که در بازار موجود است و با آن سیستم AWD را در اختیار دارید. در مقایسه با آن، خودرو پلاگین هیبرید فورد اسکیپ می‌تواند ۳۷ مایل را بپیماید.

تویوتا راو 4 پرایم 2021

Toyota RAV4 Prime 2021 با یک محدوده پیمایش تمام الکتریکی طولانی‌تر، انتظار می‌رود مصرف سوخت ۹۰ مایل بر گالن (۲۳۳ کیلومتر بر گالن) را ارائه کند. این میزان مصرف در مدل فورد اسکیپ ۱۰۰ مایل بر گالن است. بار دیگر به مقایسه مدل هیبرید و پلاگین هیبرید راو ۴ می‌پردازیم. مدل پلاگین هیبرید تازه معرفی شده، اکنون با وزن کلی ۱ تن و ۹۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر شده است. اما علیرغم این، می‌تواند در حالت رانندگی هیبرید، در عرض ۵.۷ ثانیه از شتاب ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. با این حال در حالت تمام الکتریکی، در مدت ۹.۲ ثانیه به این شتاب می‌رسد.

این خودرو دارای سه حالت رانندگی است. حالت Auto/HV نیز به موتور بنزینی ماشین اجازه می‌دهد تا بیشترین حد فعالیت کند، در حالی که حالت EV پیشرانه تمام الکتریکی را در اولویت قرار می‌دهد. در انتها حالت Battery Charge نیز وجود دارد که از توان پیشرانه برای شارژ باتری‌های خودرو استفاده می‌کند. این خودرو به صورت استاندارد از یک شارژر سطح یک ۱۲۰ ولت ۳.۳ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند در ۱۲ ساعت آن را دوباره کند. اگر بخواهید شارژر سطح ۲ را تهیه کنید، این مدت به ۴ ساعت و نیم کاهش پیدا می‌کند. مدل گران قیمت Rav4 Prime XSE با پکیج پرمیوم نیز شامل یک باتری سطح دو ۶.۶ کیلووات ساعتی است که می‌تواند باتری را در عرض ۲ ساعت و نیم شارژ کند.

مدل پایه این خودرو با پکیج ۳۸ هزار دلاری سیستم اطلاع رسانی/سرگرمی ۸ اینچی همراه است. مدل XSE نیز با رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی، یک نمایشگر بزرگ ۹ اینچی و شارژ بی‌سیم نیز ۴۱ هزار دلار هزینه روی دست شما می‌گذارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها