کد خبر : 46368

سیتروئن C4 مدل 2021 رونمایی شد

سیتروئن C4 مدل 2021 رونمایی شد

سیتروئن C4 مدل ۲۰۲۱ معرفی شد. این خودرو نسبت به گذشته کاملا تغییر پیدا کرده و اکنون مدل الکتریکی Citroen C4 2021 نیز به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، شرکت سیتروئن فرانسه از نسل جدید هاچ بک C4 رونمایی کرد که نسبت به گذشته کاملا متفاوت به نظر می‌رسد.

هرچند طی دو هفته اخیر تصاویری از این خودرو توسط سیتروئن منتشر شده بود و از شکل ظاهری آن اطلاعاتی را به دست آورده بودیم، اما اکنون با معرفی رسمی می‌توانیم به جزئیات بیشتری دست پیدا کنیم.

بر اساس اطلاع منتشر شده است سیتروئن C4 مدل ۲۰۲۱ بیشتر از آنکه یک هاچ بک معمولی سگمنت C باشد، به یک کراس اوور شباهت دارد و وجود اوورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب در کنار گلگیرهای بزرگ و ۱۵۶ میلی‌متر فاصله از سطح زمین به خوبی این ادعا را ثابت می‌کند.

مشخصات سیتروئن C4 مدل ۲۰۲۱

سیتروئن C4 مدل 2021

طول سیتروئن C4 مدل ۲۰۲۱ حدود ۴۳۶۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۰۰ میلی‌متر، ارتفاع آن نیز ۱۵۲۵ میلی‌متر، و فاصله محوری آن نیز ۲۶۷۰ میلی‌متر اعلام شده که طول و ارتفاع آن نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده است. در نمای جلو شاهد چراغ‌های دو بخشی در کنار لوگوی سیتروئن هستیم که ادامه آن به در بالا به سمت دی‌لایت‌ها و در بخش پایین به سمت چراغ‌های اصلی امتداد دارد. در نمای جانبی نیز رینگ‌های ۱۸ اینچی، خط سقف خاص با پنجره عقب شیب‌دار، نوار کرومی زیر پنجره‌ها و روکش‌های پلاستیکی در اطراف دهانه گلگیرها و پایین درها به چشم می‌خورد.

سیتروئن C4 مدل 2021

در بخش عقب این خودرو شاهد شیشه عقب دو بخشی هستیم که طراحان آن را از بدنه C4 کوپه مدل سال ۲۰۰۴ الگو گرفته‌اند. در بخش عقب چراغ‌های V شکل LED نیز به چشم می‌خورند که برای نخستین بار در کانسپت‌های آمی وان و ۱۹-۱۹ شاهد آنها بوده‌ایم و اکنون سیتروئن آن را به یک امضای طراحی ویژه خود تبدیل کرده است. شرکت سیتروئن برای این محصول ۳۱ ترکیب رنگی را در نظر گرفته که مشتریان می‌توانند از میان قهوه‌ای کارامل، آبی ایسلند، قرمز اکسیر، خاکستری پلاتینوم، خاکستری فولادی و سفید قطبی را در کنار ۵ پکیج رنگ مختلف انتخاب کنند.

سیتروئن C4 مدل 2021

در کابین یک داشبورد افقی عریضی به چشم می‌خورد و کنسول مرکزی بلند و عرض این خودرو نیز همانند خودروهای کراس اوور است که قطعا مشتریان از آنها استقبال خواهند کرد. طراحان در بالای داشبورد نیز یک نمایشگر بدون قاب را نصب کرده‌اند که علاوه بر آن مشتریان می‌توانند یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی و یمک نمایشگر سربالا را سفارش دهند. همچنین طراحان از تریم کرومی مات یا مشکی براق برای بخش‌هایی چون دریچه‌های تهویه، غربیلک فرمان، صفحه آمپر و کنسول مرکزی خودرو استفاده کرده‌اند. ظرفیت صندوق بار این خودرو نیز ۳۸۰ لیتر عنوان شده است که با خواباندن صندلی به ۱۲۵۰ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

سیتروئن C4 مدل 2021

متقاضیان برای سیتروئن C4 مدل ۲۰۲۱ می‌توانند موتورهای بنزینی و دیزلی یورو ۶ مختلفی را سفارش دهند که مدل‌های بنزینی مواردی چون PureTech 100 با گیربکس ۶ سرعت دستی، PureTech 130 با گیربکس ۶ سرعت دستی یا ۸ سرعت اتوماتیک، مدل PureTech 155 با گیربکس ۸ سرعت اتوماتیک را شامل می‌شود. برای موتورهای دیزلی نیز دو مدل BlueHDI 110 با گیربکس ۶ سرعت دستی و مدل BlueHDI 130 با گیربکس ۸ سرعت اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

سیتروئن C4 مدل 2021

علاوه بر این پیشرانه‌ها، این خودرو در مدل تمام الکتریکی با نام e-C4 نیز عرضه خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر را به تولید برسند که بر اساس شاخص‌های WLTP به ازای هر بار شارژ کامل باطری‌های ۴۰۰ ولتی این خودرو باعث پیمایش ۳۵۰ کیلومتری خواهند شد.

سیتروئن C4 مدل 2021

این خودرو در نسخه الکتریکی ظرف مدت ۹.۷ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و حداکثر سرعت آن نیز ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت است. مشتریان به کمک شارژرهای سریع ۱۰۰ کیلووات می‌توانند ۸۰ درصد از ظرفیت باطری‌ها را طی ۳۰ دقیقه شراژ کنند و با استفاده از شارژرهای دیواری ۳۲ آمپر این اقدام ظرف مدت ۷.۵ ساعت به انجام خواهد رسید. از طرفی اگر مشتریان بخواهند برای شارژ باطری‌ها از سوکت‌های خانگی استاندارد استفاده کنند، به بیش از ۲۴ ساعت زمان نیاز خواهد بود.

سیتروئن C4 مدل 2021

شرکت سیتروئن برای تمامی مدل‌های این خودرو سیستم تعلیق هیدرولیکی پیشرفته خود را به صورت استاندارد ارائه کرده است که باعث می‌شود هنگامی سواری حسی مشابه سوار بر قالیچه پرنده را تجربه کنید. از لحاظ ایمنی نیز این خودرو به سیستم‌هایی چون هشدار توجه راننده، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، هشدار خروج از خط فعال، پایش نقاط کور، ترمز ایمنی پس از برخورد، هشدار خطر تصادف و ترمز ایمنی فعال اشاره کرد. از لحاظ تکنولوژی نیز این خودرو به اپل کارپلی و اندروید اتو، ناوبری و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند مجهز است. این خودرو از پاییز سال جاری در بازار اروپا به فروش خواهد رسید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها