کد خبر : 45760

نسخه روباز لامبورگینی سیان هم در راه است

نسخه روباز لامبورگینی سیان هم در راه است

بعد از معرفی لامبورگینی SIÁN، اکنون خبر رسیده که نسخه‌ی رودستر آن نیز در حال ساخت است

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، لامیورگینی SIÁN که به طور رسمی با عنوان sián fkp 37 شناخته می شود، در سپتامبر سال ۲۰۱۹ رونمایی شد که به طور کامل شرایط را برای این برند تغییر داد چرا که اولین سوپر اسپرت هیبریدی است که تاکنون توسط لامبورگینی ساخته شده است.

این اتومبیل از نسخه‌ی به‌روزرسانی شده پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر و ۶.۵ لیتری لامبورگینی اونتادور SVJ بهره می‌برد که با یک موتور ۴۸ ولتی الکتریکی ترکیب شده است و می‌تواند ۸۰۷ اسب بخار تولید کند.

طبق گفته‌ی لامبورگینی این خودرو صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت را در زمان ۲.۸ ثانیه طی می کند و حداکثر سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

 به جز چند استثنا، لامبورگینی تقریبا در مورد تمام خودروهای ساخته شده طی بیست سال گذشته، یک نسخه‌ی کانورتیبل نیز تولید کرده است و طبق گزارشی که توسط Supercar Blog منتشر شده، این برند مطرح ایتالیایی در حال کار روی نسخه‌ی روباز SIÁN است و خریداران خودروی مذکور به زودی قادر خواهند بود تا طرح خودروی خود را ببینند. شاید عجیب به نظر برسد که خریداران خودروی SIÁN هنوز از ظاهر اتومبیل خود اطلاعاتی ندارند اما تولید کنندگان سوپر اسپرت معمولا اینگونه فعالیت می کنند و خریداران و کلکسیونرها نیز چندان با روند گفته شده غریبه نیستند.

شرکت مطرح ایتالیایی هنوز هیچ تصویری از نسخه‌ی روباز SIÁN منتشر نکرده است و اکنون فقط می‌توانیم به تصاویر رندر و شگفت انگیز ایجاد شده توسط نیکیتا اکسونوف؛ طراح با استعداد Behance، اکتفا کنیم. با توجه به ساختار و چیدمان پیچیده SIÁN، طراحان احتمالا با سختی‌های فراوانی روبرو خواهند شد چرا که محدودیت‌های فراوانی از نظر ظاهری دست و پای آن‌ها را خواهد بست. با عنوان مثال در بخش عقب با وجود پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر، تغییرات زیادی را نمی‌توان ایجاد کرد. یکی از علایق خودرو دوستان تبدیل اکثر خودروها به نسخه‌ی روباز است. اگرچه هنوز عکس‌هایی از نسخه‌ی روباز SIÁN منتشر نشده اما در رندرها شگفت انگیز و چشم نواز به نظر می‌رسد و سوپر اسپرت ساز ایتالیایی قرار است تنها ۶۳ دستگاه از SIÁN تولید کند و قیمت پایه‌ی آن نیز رقم مبهوت کننده‌ی ۳.۷ میلیون خواهد بود. با توجه به گذشته‌ی این برند ایتالیایی احتمالا رودستر آن حتی گران‌تر هم خواهد بود.

در پایان باید خاطرنشان کرد که نام این خودرو در گویش بولونیایی به معنی «روشنایی نور» است و fkp 37 در واقع ادای احترام به مهندس فقید اتریشی و رئیس سابق فولکس واگن Ferdinand Karl Piëch است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها