کد خبر : 45005

ون 9 نفره سیتروئن آمد

ون 9 نفره سیتروئن آمد

شرکت سیتروئن که یکی از باسابقه و قدیمی‌ترین خودروسازهای فرانسه به شمار می‌رود، به طور تولید خودروهای الکتریکی پرداخته و به تازگی از یک ون خانوادگی 9 نفره با موتور پیشران الکتریکی قدرتمندی رو نمایی کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سینا پرس ، شرکت سیتروئن نیز مانند بسیاری از دیگر خودروسازان مطرح جهان به لزوم توجه به خودروهای الکتریکی پی برده و به این ترتیب باید آینده خودروهای تولید شده توسط این کمپانی خودروسازی را نیز در حوزه خودروهای هیبردی و یا به طور کامل الکتریکی جستجو کنیم.

این ون جدید سیتروئن با نام e-Spacetourer معرفی شده است که می‌تواند حداکثر نه نفر را در خود جای دهد. این ون دارای موتوری کاملاً الکتریکی است که به جای موتور دیزل مدل استاندارد که پیش‌تر در این خودروها استفاده می‌شد، 134 اسب بخار قدرت و گشتاور lb 192 را در اختیار شما قرار می‌دهد. این خودروی خانوادگی به یک باتری با 50 کیلو وات در ساعت مجهز بوده و قادر است با یک‌بار شارژ کامل، مسافتی بالغ بر 230 کیلومتر را با حداکثر سرعت 130 کیلومتر در ساعت طی کند.

شرکت سیتروئن در این مدل جدید از ون‌های خانوادگی به کاربران امکان استفاده از سه حالت رانندگی می‌دهد. به این ترتیب راننده خودرو می‌تواند سطح مصرف انرژی را برای حالت صرفه‌جویی قرار داده و مسافت بیشتری را طی کند و یا با انتخاب قدرت و سرعت بیشتر، محدوده کوتاه‌تری را بپیماید. موتور این خودرو در حالت اقتصادی، قدرت خروجی خود را به 80 اسب بخار رسانده، در حالت معمولی این قدرت 107 اسب بخار افزایش پیدا کرده و حالت استفاده کامل موتور این خودرو، 134 اسب بخار قدرت را به ارمغان می‌آورد.

طراحان سیتروئن در این ون از یک ترفند ساده ولی کارآمد استفاده کرده و با طراحی محل قرارگیری باتری‌ها در زیر کابین، توانستند فضای داخلی ون را بازتر تعبیه کنند و به این ترتیب موتور و سامانه پیشران این خودرو در فضای داخلی آن و روی فضای استاندارد، با طول متوسط (95/4 متر) تأثیر ندارد.

نکته جالب توجه در این نمونه الکتریکی ارائه شده توسط سیتروئن، اطمینان شرکت سازنده از توانایی و عملکرد باتری‌های استفاده شده در خودرو است زیرا در اطلاعیه رسمی این شرکت خودروساز فرانسوی اعلام شد که این باتری‌ها به مدت هشت سال و 161 هزار کیلومتر تا 70٪ ظرفیت ضمانت می‌شوند.

ون خانوادگی e-Spacetourer با یک شارژر خانگی Type 2 همراه بوده و همچنین یک جعبه شارژ دیواری 4/7 kW به صورت اختیاری در این خودرو ارائه شده است. این دستگاه همچنین قادر به شارژ سریع با سرعت حداکثر 100 کیلووات است و باتری را از حالت کاملاً خالی تا 80٪ در 30 دقیقه شارژ می‌کند. شارژ خودرو را می‌توان از طریق یک برنامه کنترل کرده شرایط حرارت و قدرت باتری را تحت کنترل قرار داد.

هنوز قیمت قطعی برای فروش e-Spacetourer مشخص نشده است، اما با وجود نسخه‌های برتر مدل دیزلی که 40 هزار پوند قیمت دارند، احتمالاً این نمونه الکتریکی نیز در همین رده قیمتی قرار می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود این خودرو تا پایان سال 2020 روانه بازارهای اروپایی شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها