کد خبر : 44950

نسل جدید ب ام و M5 با قدرت 1006 اسب بخاری

نسل جدید ب ام و M5 با قدرت 1006 اسب بخاری

مدل برقی M5 از موتور 135 kWh به همراه سیستم شارژ باتری 400 ولتی بهره می‌برد که البته احتمالا با سیستم شارژ باتری 800 ولتی جایگزین خواهد شد. این سیستم می‌تواند باتری را با نرخ 250 kW شارژ کند. برد حرکتی این ابرسدان نیز معادل 700 کیلومتر در سیکل جدید WLTP خواهد بود

به گزارش خودروتک به نقل از دیجیاتو ، طبق اطلاعاتی که به دست مجله Car magazine رسیده است شرکت بی ام و قصد تولید مدل برقی سدان قدرتمند سایز متوسط خود یعنی M5 را دارد.

گفته می‌شود مدل برقی این سدان محبوب توانایی تولید 1006 اسب بخار را خواهد داشت. این مدل به‌عنوان نسل بعدی محصولات شرکت بی ام و عرضه خواهد شد.

سال گذشته شایعه تولید مدل‌های برقی برخی از محصولات شرکت بی ام و علاوه بر مدل‌های سری i رسانه‌ای شده بود که با توجه به خبر مذکور به نظر می‌رسد این مسئله حقیقت داشته باشد.

مدل برقی M5

مدل برقی M5 از موتور 135 kWh  به همراه سیستم شارژ باتری 400 ولتی بهره می‌برد که البته احتمالا با سیستم شارژ باتری 800 ولتی جایگزین خواهد شد. این سیستم می‌تواند باتری را با نرخ 250 kW شارژ کند. برد حرکتی این ابرسدان نیز معادل 700 کیلومتر در سیکل جدید WLTP خواهد بود. طبق اطلاعات بدست آمده M5 برقی از 3 موتور الکتریکی نیرو خواهد گرفت که یک موتور 250 kW در محور جلو و دو موتور دیگر در محور عقب قرار خواهند گرفت. در نتیجه مجموع قدرت به رقم 1006 اسب بخار می‌رسد که معادل قدرت بوگاتی ویرون با موتور 16 سیلندر W شکل با 4 توربوشارژر است.

بی ام و در حال کار بر روی ارتقای خطوط تولید خود است تا بتواند محصولات مختلف احتراق داخلی دیزلی و بنزین سوز، پلاگین–هیبریدی و تمام برقی را بر روی یک پلت‌فرم و یک خط تولید کند. این برنامه با تولید مدل‌های جدید سری i آغاز خواهد شد که اولین آن‌ها iX3 سپس i4 و در نهایت iNext خواهد بود.

bmw M5 all generations

بخش M Power شرکت بی ام و به تولید مدل‌های خاص و قدرتمند محصولات بی ام و معروف است. تاریخی‌ترین محصولات شرکت بی ام و همراه با نام M Power عرضه شده‌اند و به نظر می‌رسد این روند ادامه‌دار خواهد بود.

بی ام و چندی پیش مدل فیس‌لیفت سری 5 را رونمایی کرد که تولید آن تا سال 2023 ادامه خواهد یافت. گفته می‌شود نسل بعدی این خودرو شامل یک مدل تمام برقی خواهد بود. در نتیجه باید چند سالی تا تولید این ابر سدان برقی صبر کنیم.

با معرفی پورشه تایکان دیرگ رقبای آلمانی کمپانی پورشه از جمله بی ام و و مرسدس بنز قصد تولید مدلی درخور و دندان‌شکن را کرده‌اند. با این اوصاف بی ام و با تولید مدل برقی M5 قصد رویارویی با پورشه و دیگر رقبا را خواهد داشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها