کد خبر : 44774

آغاز فروش مزدا 3 جدید | قیمت و تصاویر

آغاز فروش مزدا 3 جدید | قیمت و تصاویر

مهمترین چالش طراحی این خودرو و البته تمامی هاچ بک های مزدا 3 به ستون آخر و شیب آن تا درب صندوق مربوط می شود. شاید اگر طراحان مزدا مقداری سرعت شیب سقف را با افزایش طول فندر(گلگیر) عقب، کاهش می دادند حاصل کار بهتر می شد.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - مزدا 3 مدل 2020 یکی از زیباترین محصولات حال حاضر بازار جهانی خودرو است. مزدا که همواره در مشتری مداری و جلب اعتماد مخاطب عملکرد موفقی داشته در رابطه با سری 3 نیز همان فرمول همیشگی خود را دنبال کرده است.

مزدا 3 اولین بار در سال 2003 معرفی شد و در بازار ژاپن و چین با نام اکسلا نیز شناخته می شود.

این خودرو در کلاس بدنه سدان و همینطور هاچ بک 5 درب روانه بازار شده است. نسل اول مزدا 3 از سال 2003 تا 2009، نسل دوم از 2008 تا 2013، نسل سوم از 2013 تا 2018 و نسل چهارم از 2019 تا کنون روی خط تولید قرار دارد.

 
نسل اول/ سدان

نسل اول/ سدان

نسل اول / هاچ بک

نسل اول / هاچ بک

نسل دوم

نسل دوم

نسل سوم

نسل سوم

نسل چهارم

نسل چهارم

 

در این مدت فیس لیفت ها و نسخه های ویژه مختلفی نیز وارد برنامه فروش مزدا شد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 
فیس لیفت نسل اول

فیس لیفت نسل اول

فیس لیفت هاچ بک نسل اول

فیس لیفت هاچ بک نسل اول

فیس لیفت نسل دوم

فیس لیفت نسل دوم

فیس لیفت نسل سوم

فیس لیفت نسل سوم

نسخه ویژه اسپید ام پی اس در نسل دوم

نسخه ویژه اسپید ام پی اس در نسل دوم

 

همانطور که در تصاویر مشاهده شد؛ نسل چهارم مزدا 3 را می توان بهترین رویکرد طراحی در خانواده 3 دانست. خودرویی زیبا که در کلاس سدان و هاچ بک بسیاری از رقبای خود را در بازار جهانی به کنار می زند.

با این توضیحات سراغ مزدا 3 هاچ بک مدل 2020 در تریم اسپرت جی تی AWD می رویم تا نگاهی دقیق تر به جزئیات این زیبای ژاپنی داشته باشیم:

نمای ظاهری

 قسمت دماغه مهمترین ویژگی مزدا 3 جدید را در خود جای داده است. چراغ های اصلی ابرویی با حسی مرموز، گریل(جلوپنجره) بسیار بزرگ که تا حد ممکن در طول و ارتفاع توسعه یافته و همچنین بامپر(سپر) اسپرت بازیگران اصلی این بخش هستند. به آنچه گفته شد باید هودلاین ها یا همان خطوط روی درپوش موتور را نیز اضافه کنیم که با چین کاملا برجسته از نزدیکی شیشه جلو خود را به مرز بالایی گریل رسانده اند.

 
 

در نمای جانبی؛ طراحان مزدا خط شانه را یک ردیف پایین تر آورده اند تا نتوانیم بگوئیم شاهد یک خط شانه قوی در این قسمت هستیم. رینگ ها در حالت استاندارد 18 اینچی هستند. اما مهمترین چالش طراحی این خودرو و البته تمامی هاچ بک های مزدا 3 به ستون آخر و شیب آن تا درب صندوق مربوط می شود. شاید اگر طراحان مزدا مقداری سرعت شیب سقف را با افزایش طول فندر(گلگیر) عقب کاهش می دادند حاصل کار بهتر می شد. از این رو کارشناسان همواره سدان های خانواده 3 را خودروهایی زیباتر در مقایسه با هاچ بک های آن ارزیابی کرده اند.

 
 

طراحی نمای عقب و نقطه اوج آن یعنی چراغ های اصلی جز بهترین ها هستند. این چراغ ها گرافیک داخلی فوق العاده ای دارند و هماهنگی کاملی را با چراغ های اصلی جلو به نمایش گذاشته اند.

 
 

کابین و امکانات هوشمند

این قسمت از مواد باکیفیت شکل گرفته اما ظاهری آینده نگر به سبک خودروهای امروزی ندارد. برای پوشش قسمت های مختلف و صندلی ها از چرم استفاده شده است. از امکانات کابین می توان به تنظیم 10 جهته صندلی راننده با حافظه، تنظیم 4 جهته صندلی سرنشین جلو، سیستم صوتی از برند حرفه ای بوز با 12 اسپیکر، نمایشگر 8.8 اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سانروف، دکمه های کنترلی کامل روی فرمان، جویستیک کار با نمایشگر اصلی کنار زانوی راننده، 2 پورت یو اس بی، گرم کن صندلی، استارت دکمه ای، سوکت برق 12 ولت،  و ... اشاره کرد.

در بخش ایمنی می توان به ترمز هوشمند، سنسور پارک عقب، نمایشگر رنگی فعال روی شیشه جلو، برف پاکن جلو با قابلیت یخ زدایی، شناسایی علائم ترافیکی جاده، نمایش نقاط کور دید راننده، قفل خودکار درب ها، کروز کنترل، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کنترل پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی، شناسایی عابر پیاده، نوبالای اتوماتیک، ایربگ کامل، کمبرند 3 نقطه ای برای تمام صندلی ها، گرم کن آینه های کناری، ورود بدون کلید، پاور ویندوز،   و ... اشاره کرد.

 
 

کابین مزدا 3 مدل 2020 یکی از بی صداترین نمونه های حاضر در بازار جهانی است و این ویژگی از مسیر آزمایش های مختلف به اثبات رسیده است. این محصول به عنوان خودروی سال 2020 کانادا نیز برگزیده شده است.

پیشرانه

برای این قسمت از نمونه 2.5 لیتری 4 سیلندر با 186 اسب بخار خروجی و گشتاور 186 پوندفوت استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود.

آمار مصرف سوخت برای هر 100 کیلومتر عبارتند از: در شهر 9.8 لیتر و در بزرگراه 7.4 لیتر.

قیمت پایه مزدا 3 هاچ بک 2020 در تریم جی تی مجهز به سامانه تمام چرخ محرک برابر با 27050 دلار است و در نمونه ای که تصاویر آن برای مطلب حاضر استفاده شد؛ برابر با 31500 دلار است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها