کد خبر : 44249

ب ام و سری 5 مدل 2021 از راه رسید

ب ام و سری 5 مدل 2021 از راه رسید

بی ام و سری ۵ ۲۰۲۱ – BMW 5 Series 2021 با طراحی نسبتاً جدید و پیشرانه‌های الکتریکی معرفی شد. در ادامه با سدان سایز متوسط جدید BMW بیشتر آشنا شوید.

به گزارش خودروتک به نقل از گجت نیوز ، پس از انتشار عکس‌های به بیرون درز کرده و جاسوسی، حالا نوبت به معرفی رسمی بی ام و سری ۵ ۲۰۲۱ رسیده است.

سدان سایز متوسط خودروساز آلمانی BMW جان تازه‌ای گرفته است تا با زبان طراحی نزدیک به سری ۳، در مدل‌های به‌روز شده هیبرید و پلاگین هیبرید روانه‌ی بازار شود.

اگر چه این تغییرات خیلی انقلابی نیستند،‌ اما هرچه که هست به قدری جذاب هستند که بتواند با نسخه فیس لیفت مرسدس بنز E کلاس ، آئودی A6‌ و جنسیس G80‌ به رقابت بپردازد.

به ترکیب برنده دست نزن ؛ بی ام و سری ۵ ۲۰۲۱

اگر توقع تغییراتی گسترده در طراحی سری ۵ را داشتید، این تغییرات برای شما کم است. اما BMW تغییرات مناسبی را در ظاهر این خودرو به وجود آورده است که بیشترین تغییر نیز در هدلایت‌های ماشین دیده می‌شود. چراغ‌های خطی که چشم‌های جدیدی به اتومبیل بخشیده‌اند، اکنون شبیه‌تر از هر زمانی به سری ۳ شده‌اند. سازنده همچنین شیارهای مشبک جلوپنجره را نیز بزرگ‌تر از گذشته کرده تا با قطعات جدیدتر و عریض‌تر، نمایی اصلاح شده به خود گرفته و شبیه به مدل‌های M-Sport شود. اما چراغ‌های پشتی نیز به شکل L‌ درآمده‌اند تا با لبه های باریک سیاه اطراف و هدلایت‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشند.

بی ام و سری 5 2021 - BMW 5 Series 2021 بی ام و سری 5 2021 - BMW 5 Series 2021

از آنجا که با یک مدل فیس لیفت شده طرف هستیم، تعجبی ندارد که در داخل کابین نیز تغییراتی را ببینیم. اما این تغییرات ناچیز هستند. شاید مهم‌ترین آن‌ها استفاده از آخرین فناوری سیستم اطلاع رسانی/سرگرمی شرکت بی ام و به نام iDrive 7 باشد که اکنون به وسط کنسول جلو اضافه شده است. سخت افزار این سیستم اکنون به یک خوشه آپشن‌های ۱۲.۳ اینچی آپگرید شده است که با یک نمایشگر لمسی خوش سایز درست در وسط آن تکمیل می‌شود. نرم افزار ناوبری پیشفرض شرکت BMW همراه با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto از امکانات این سیستم است. این مجموعه فناوری با پیشرفت‌هایی در چینش منو، سریع‌تر شدن نرخ پاسخگویی و گرافیک‌های زیبا همراه است.

بی ام و سری 5 2021 - BMW 5 Series 2021 بی ام و سری 5 2021 - BMW 5 Series 2021

پیشرانه هیبرید در حال همه‌گیری بیشتر

بی ام و برای سال ۲۰۲۱ همان چهار پیشرانه‌ی گذشته شامل ۵۳۰i، ۵۳۰e plug-in، ۵۴۰i و M550i را حذف کرده است. در کنار این‌ها شاهد یک مدل جدید ۴۸ ولت هیبرید برای مدل شش سیلندر ۵۴۰i هستیم که به گفته‌ی سازنده کم مصرف‌تر است. این پیشرانه همان توان ۳۳۵ اسب بخار (۲۵۰ کیلووات) را تولید می‌کند؛ گرچه این سیستم هیبرید پاسخگویی سریع‌تری را به لطف یک دستیار الکتریکی جدید ارائه می‌کند.

پیشرانه ۵۳۰e plug-in hybrid‌ نیز توان ۲۸۸ اسب بخار (۲۱۵ کیلووات) و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر را با چهار سیلندر ۲ لیتر توربوشارژ‌شده تولید می‌کند. این ۴۰ اسب بخار بیشتر از آنچیزیست که در مدل‌های کنونی تولید می‌شود. در پایان مدل M550i xDrive وجود دارد که با توان تولید ۵۲۳ اسب بخار (۳۹۰ کیلووات) و گشتاور ۷۲۳ نیوتن‌متر برای ۸ سیلندر ۴.۴ لیتر توئین توربوشارژ شده در بالاترین سطح قرار می‌گیرد. این خودرو در عرض ۳.۶ ثانیه‌ای به شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعتی می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. بی ام و تغییرات سخت افزاری را در گیربکس این مدل اعمال کرده است تا اسپورت‌تر شده و دنده‌ها زودتر تعویض شوند.

قیمت مدل پایه (۵۳۰i) در حدود ۵۴.۲۰۰ دلار است. این افزایش ۳۰۰ دلاری نسبت به مدل ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. مدل ۵۳۰e hybrid نیز با قیمت ۵۷.۲۰۰ دلار و مدل ۵۴۰i با قیمت ۶۱.۷۵۰ دلار عرضه می‌شود. اضافه شدن چهار چرخ محرک xDrive به این مدل‌ها، هزینه‌ای ۲.۳۰۰ دلاری روی دست مشتریان می‌گذارد. قیمت نسخه‌ی پیشرفته‌ی M550i نیز (که فقط با چهار چرخ محرک عرضه می‌شود)، ۷۶.۸۰۰ دلار قیمت دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها