کد خبر : 43693

تویوتا پریوس با تیونینگ فراری! (عکس)

تویوتا پریوس با تیونینگ فراری! (عکس)

هیچ‌وقت تابه‌حال دوست داشته‌اید که یک موتور هایبرید ژاپنی را با استایل ایتالیایی داشته باشید؟ حالا این امر ممکن شده است!

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، پریوس از آن دسته خودروهایی است که باوجود ظاهر خاص خود، فروش بسیار خوبی چه درگذشته و چه در حال داشته است. ظاهر این خودرو اما همواره موردانتقاد برخی از علاقه‌مندان به خودروسازی بوده است. حالا آلبرمو، این کمپانی ژاپنی بار دیگر، این بار شکل و شمایل پریوس را تغییر داده است. 

البته همین ابتدا باید بگویم که این اولین پروژه کمپانی آلبرمو برای تبدیل یک خودروی ژاپنی به یک سوپر کار ایتالیایی نیست.  مدتی پیش بود که باخبر شدیم آلبرمو، کیت بدنه مخصوصی برای تویوتا راوفور تولید کرده است، کیتی که این کراس اوور ژاپنی را به شاسی‌بلند ایتالیایی یعنی لامبورگینی اوروس تبدیل می‌کند. این پروژه درنهایت آن‌قدر هم که فکر می‌کنید بعد از آب درنیامده بود. 

 حالا بار دیگر آلبرمو به شما این پیشنهاد را می‌دهد که اگر تویوتا پریوس دارید اما دوست دارید که خودروی ایتالیایی سوار شوید، می‌توانید از کیت جدید آلبرمو اس پی ۴۲ که برای تویوتا پریوس طراحی‌شده است، استفاده کنید و هایبرید ژاپنی دوست‌داشتنی خود را با استایلایتالیاییبرانید. همان‌طور که در لامبورگینی اوروس مشاهده کردیم چراغ‌های جلوی پریوس نیز به شکل قبلی خود باقی‌مانده‌اند اما رخ جلویی پریوس برای شبیه شدن به فراری پورتوفینو دوباره طراحی‌شده‌اند. باوجود سپر جلوی این کیت و هواکش‌های بزرگش و اسپویلر جلوی سپر، پریوس حالا ظاهری به‌مراتب خشن‌تر از قبل به خود گرفته است. 

هزینه کل قسمت سپر جلوی این کیت چیزی حدود ۱۰۰۰ دلار می‌شود. اما برای پشت این ماشین، آلبرمو سپر و دیفیوزر جدیدی را به تقلید از فراری پورتوفینو طراحی کرده است که قیمتش حدود ۷۰۰ دلار تمام می‌شود. شما همچنین می‌توانید استیکی‌های مسابقه‌ای به رنگ پرچم ایتالیا را نیز بر روی خودروی خود نصب کنید. آلبرمو حتی  لوگوی فراری را نیز تغییر داد و با حذف کردن اسب معروف فراری، تصویر یک پرنده را جایگزین آن کرده است که قطعاً با اعتراض فراری همراه خواهد بود.

 

اما اگر تنها به ظواهر راضی نمی‌شوید می‌توانید با پرداخت مبلغی حدوداً برابر با  ۳۲۵۶۰ دلار، رینگ‌های مسابقه‌ای ولک و همچنین سیستم تعلیق کوتاه‌تر را نیز به پریوس خود اضافه کنید که درهرحال بازهم از یک فراری پورتوفینو به ارزش ۲۱۵۰۰۰ دلار، ارزان‌تر برایتان خواهد بود. 

مسلماً لازم به گفتن نیست که چون ظاهر پریوس به فراری پورتوفینو شبیه می‌شود، همان عملکرد فراری را هم به شما ارائه دهد.  فراری پورتوفینو موتور ۳.۹ لیتری هشت سیلندر دارد که به دو توربو مجهز است و ۵۹۲ اسب بخار تولید می‌کند که این سوپر کار را ظرف ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.  درحالی‌که تویوتا پریوس موتور ضعیف‌تر اما به‌صرفه‌تری از فراری دارد. این موتور ۴ سیلندر که ۱.۸ لیتر حجم دارد،  در کنار موتور الکتریکی آن ۱۲۱ اسب بخار تولید می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها