کد خبر : 43376

نسخه خاص لوتوس الیسه فقط 100 دستگاه

نسخه خاص لوتوس الیسه فقط 100 دستگاه

نسخه هریتیج الیس با آنکه 14900 دلار آپشن همراه خود دارد اما در مقایسه با نسخه استاندارد الیس اسپرت220 فقط 7900 دلار گرانتر است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - لوتوس یکی از برترین برندهای صنعت خودرو در حوزه تولید محصولات اسپرت است. سابقه تاسیس آن به 1948 میلادی باز می گردد و به خاطر ارائه اسپرت های سبک و کوچک شهرت جهانی دارد. علاوه بر این؛ نام لوتوس را در پروژه های خودرویی مختلفی می توان دید که در نقش طراح همکاری داشته است. دفتر مرکزی این مجموعه در  نورفک  انگلیس قرار دارد.

میان محصولات تولیدی توسط لوتوس، الیس یکی از معروف ترین ها محسوب می شود که اولین بار در سال 1994 میلادی معرفی و از سال 1996 وارد خط تولید شد. این خودروی رودستر بدنه ای از جنس فایبرگلس دارد و روی یک شاسی آلومینیومی اجرا شده است تا خودروساز انگلیسی باردیگر توانمندی های خود در مهندسی وزن را به نمایش بگذارد. لوتوس الیس نام خود را از الیسا، نوهٔ رومانو آرتیولی که در زمان معرفی این خودرو رئیس شرکت‌های لوتوس و بوگاتی بود؛ گرفته است.

اخیرا لوتوس اعلام کرده که نسخه ویژه ای از الیس را با نام هریتیج ادیشن محدود به 100 دستگاه تولید خواهد کرد. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید که این خودروها در 4 رنگ خاص که هر کدام دارای طرح گرافیکی مکمل هستند، ارائه می شود که این رنگ ها به تاریخچه موفقیت لوتوس در مسابقات اتومبیلرانی دهه 60 و 80 اشاره دارد. از هر ترکیب رنگ 25 دستگاه تولید می شود.

 
 

رنگ داخل کابین هر تریم نیز با توجه به تم بدنه شکل گرفته است. قیمت این محصول برابر با 52490 دلار است. گفتنی است نسخه هریتیج الیس با آنکه 14900 دلار آپشن همراه خود دارد اما در مقایسه با نسخه استاندارد الیس اسپرت220 فقط 7900 دلار گرانتر است.

 
 

در بخش پیشرانه این خودرو از تپنده 1.8 لیتری سوپرشارژ با 217 اسب بخار خروجی استفاده شده است. در آزمایش ها، طی 4.2 ثانیه لوتوس از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت رسیده است. بیشینه سرعت نیز برابر با 233 کیلومتر برساعت است.

 
 
 
 

 

مازیار دانیالی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها