کد خبر : 43248

تیونینگ خشن منهارت روی شاسی بلند آئودی

تیونینگ خشن منهارت روی شاسی بلند آئودی

اینبار نوبت به منهارت پرفورمنس رسیده تا آر اس کیو8 را سوژه یکی از پروژه های خود قرار دهد. منهارت پرفورمنس مجموعه ای است با 30 سال سابقه که بطور تخصصی به تیونینگ خودروهای آلمانی بویژه ب ام و مشغول است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - آئودی در کاتالوگ 2020 خود یکی از موفق ترین محصولات شاسی بلند بازار جهانی را دارد که بسیار مورد توجه فعالان خودرو نیز قرار دارد. آر اس کیو8 یک رکورد دیگر را نیز در کارنامه کمپانی آلمانی به خود اختصاص داده و آن عنوان سریع ترین شاسی بلند تمام دوران آئودی است.

مدتی قبل طی یک مطلب به معرفی کامل آئودی کیو8 در تریم آر اس پرداختیم که اینجا می توانید جزئیات آنرا مشاهده کنید.

اوایل سال جاری میلادی، آ ب ت تیونر مطرح آلمانی نمونه اختصاصی خود از این شاسی بلند را ارائه کرد که این پروژه نیز در گروه خودروی عصر ایران معرفی شد و اینجا در دسترس است.

اما اینبار نوبت به منهارت پرفورمنس رسیده تا آر اس کیو8 را سوژه یکی از پروژه های خود قرار دهد. منهارت پرفورمنس مجموعه ای است با 30 سال سابقه که بطور تخصصی به تیونینگ خودروهای آلمانی بویژه ب ام و مشغول است. یکی از روش های جالب گروه منهارت علاوه بر تغییرات ظاهری، جایگزینی موتور محصولای مانند ایی30، ایی46 یا ایی90 ام3 با موتور محصولات بسیار بزرگ تر مانند پیشرانه 5 لیتری 10 سیلندر ایی60 ام5 است. خوب طبیعتا چنین تغییری در بخش موتور نیازمند بروزرسانی شاسی، تغییرات در سیستم ترمز، تعلیق و اگزوز خواهد بود و این جادوی مهندسان گروه تخصصی منهارت در  ووپرتال  آلمان است. رنگ طلایی به عنوان المان ثابت منهارت در بخش های مختلف پروژه های این کمپانی مشاهده می شود.

منهارت آر کیو900 معرفی شد/ یک مرحله بالاتر برای سریع ترین شاسی بلند آئودی! (+تصاویر)

زمانی که پای منهارت وسط باشد باید منتظر یک ترکیب رنگ متفاوت باشیم. اینجا هم تیونر آلمانی 280 هزار دلار برای تغییرات اعمالی خود در نظر گرفته است! مواردی شامل کیت بدنه عریض، درپوش موتور فیبرکربن، اسپویلر، رکاب و تجهیزات جانبی، دیفیوزر و ... که همگی از مواد فوق سبک تولید شده اند.

 
 

منهارت همچنین از رینگ آلومینیومی 23 اینچی با طراحی پره ای دوتایی استفاده کرده است. سیستم اگزوز جدیدی نیز جایگزین نمونه استاندارد شده و سیستم تعلیق جدید نیز موجب کاهش ارتفاع خودرو به میزان 30 میلیمتر شده است.

در فضای داخل کابین نیز تیونر اصرار زیادی بر استفاده از چرم و آلکانترای اختصاصی خود داشته و المان های طلایی رنگ را به بخش های مختلف اضافه کرده است.

 
 

موتور استاندارد

در این محصول از موتور 8 سیلندر توربو دوقلو  4 لیتری در ترکیب با یک موتور الکتریکی 48 ولتی هیبرید ملایم استفاده شده که مجموعا 600 اسب بخار خروجی و 590 پوندفوت گشتاور دارد. سامانه تمام چرخ محرک و سیستم تعلیق فعال تطبیقی رانندگی باکیفیتی را برای آر اس کیو8 تضمین کرده است.

 

این خودرو طی 3.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد و دارای محدودکننده سرعت الکترونیکی روی 250 کیلومتر است. ترمزهای سرامیک کربنی وظیقه توقف این هیولای خیابانی را برعهده دارند.

موتور پس از تغییرات!

اما این اعداد که آر اس کیو8 را قویترین شاسی بلند تاریخ آئودی کرده برای منهارت کافی نیست! از این رو تیونر با تغییرات مدنظر خود میزان خروجی را به 887 اسب بخار و گشتاور را به 797 پوندفوت رسانده است. استفاده از توربوی بزرگتر و بروزرسانی جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک بخشی از راهکار مدنظر مهندسان منهارت بوده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها