کد خبر : 41176

نسل جدید ب ام و سری 3 رونمایی شد (تصاویر و مشخصات فنی)

نسل جدید ب ام و سری 3 رونمایی شد (تصاویر و مشخصات فنی)

در این خودروها از یک موتور 12کیلووات ساعتی استفاده کرده است. مسافتی که این دو موتور می‌توانند بدون بنزین کار کنند در حدود 112 کیلومتر است که با توجه به توان محدود موتور الکتریکی بسیار جالب‌توجه به نظر می‌رسد.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، قصد تسلیم در بازار میان رده ها را ندارد و قصد دارد هر طور که می تواند در این بخش گسترده از بازار سهم قابل توجهی را به دست آورد

سری 3 جدیدترین خودروهای این برند را با توانایی قابل‌توجه در خود جا داده‌اند. سری 3 مدل 2021 از دو خودرو بهره می‌برد. 330E  و 330E X DRIVE. اما خبر خوب درباره این نسل به هیبریدی بودن هر دو مدل بازمی‌گردد. همان‌طور که می‌دانید آلمان یکی از کشورهای پیشرو درزمینهٔ کاهش آلودگی سوخت‌های فسیلی است ازاین‌ رو دولت این کشور قوانین جدید و سخت‌گیرانه‌ای در این زمینه به خودروسازان خود ابلاغ کرده.

طبق ابلاغیه دولت این کشور باید تا سال 2025 نیمی از خودروهای تولیدی کارخانه‌های این کشور به‌صورت برقی یا هیبریدی تولید شوند. ازاین‌رو BMW این وعده را داده بود که روند جدیدی را در این بخش پیش خواهد گرفت و از سال 2020 یعنی همین امسال دست به تولید گسترده محصولاتی با مصرف پایین بنزین و آلایندگی کمتر خواهد زد. ظاهرا BMW کار خود را با سری بروز شده 3 خود آغاز کرده. هردوی این خودروها به‌صورت هیبریدی تولید می‌شوند. هردوی این خودروها از یک موتور 2 لیتری توربویی استفاده می‌کنند که توان تولید 181 اسب بخار را دارا هستند. اما به این مجموعه باید یک موتور الکتریکی هم اضافه کنیم که می‌تواند 107 اسب بخار توان تولید نماید. مجموع توان این دو خودورا به 288 اسب بخار می‌رسد.

البته BMW در این خودروها قابلیتی به نام XTERABOOST در نظر گرفته است. این قابلیت در اسپرت مود فعال می‌شود و باعث می‌شود که 40 اسب بخار توان بیشتر برای این خودروها به دست بیاید. سرعت 0 تا 100 در مدل 330E به 5.7 ثانیه برسد اما این زمان در مدل دیگر یعنی 330E X DRIVE 0.2 ثانیه کندتر است. حداکثر سرعت این دو خودرو روی 210 کیلومتر بر ساعت محدودشده است. البته BMW پکیجی را به‌صورت سفارشی برای این خودرو تدارک دیده که می‌تواند محدودیت سرعت آن را افزایش دهد. نکته جالب این است که اگر از لاستیک‌های تابستانی برای این خودروها استفاده کنید می‌توانید حداکثر سرعت آن‌ها را به 230 کیلومتر بر ساعت برسانید. BMW ظاهراً سرعت را فدای مصرف پایین‌تر سوخت کرده است که برای سال 2020 کمی عجیب به نظر می‌رسد. نکته دیگری که در مورد توان این دو خودرو وجود دارد به موتورهای الکتریکی مورداستفاده در آن‌ها بازمی‌گردد. BMW

در این خودروها از یک موتور 12کیلووات ساعتی استفاده کرده است. مسافتی که این دو موتور می‌توانند بدون بنزین کار کنند در حدود 112 کیلومتر است که با توجه به توان محدود موتور الکتریکی بسیار جالب‌توجه به نظر می‌رسد. البته این ‌زمانی است که قابلیت هیبرید مود فعال نباشد. زمانی که این قابلیت فعال می‌شود مسافت قابل پیمایش نیز به طرز قابل‌توجهی افزایش می‌یابد و به 155 کیلومتر افزایش می‌یابد.

در مورد طراحی این خودرو نیز باید اضافه کنیم که تفاوت آن چنانی با نسل گذشته دیده نمی‌شود ولی این به آن معنی نیست که این خودرو جذاب نیست. محصولات جدید BMW در تابستان عرضه خواهند شد و قرار است که قیمت مدل 330E از 44 هزار دلار و قیمت مدل XDRIVE  از 46 هزار دلار شروع شود. بدون شک قیمت بالاتر مدل XDRIVE مربوط به امکانت بالاتر در اتاقک و البته پکیج‌های سفارشی بیشتر نسبت به مدل پایه است. باید دید که این سری 3 مدل 2020 می‌تواند در بازار موفق عمل کند یا خیر؟ از رقبای اصلی این خودرو می‌توان به AUDI R3 , A3 و همچنین مرسدس کلاس C اشاره کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها