کد خبر : 41119

تیونینگ سنگین روی محبوب ترین ویرایش فولکس واگن گلف

تیونینگ سنگین روی محبوب ترین ویرایش فولکس واگن گلف

نکته جالب درباره طراحی نسل اول گلف، ردپایی از ایتال دیزاین و جورجتو جوجارو است. جوجارو یکی از مشهورترین طراحان اتومبیل در جهان است که در سال 1999 میلادی طراح اتومبیل قرن نام گرفت.

به گزارش خودروتک به نقل از عصرایران - گروهی از محصولات خودرویی بواسطه طراحی متفاوت و زمان معرفی خود تبدیل به یک داستان بی پایان برای تمام دوران شده اند. شاید بهترین مثال برای آنچه که طرح شد؛ عضلانی های دهه 60 و 70 میلادی در کشور آمریکا باشد که هنوز هم با مشاهده یکی از آنها برای لحظاتی درگیرشان خواهیم شد. تصور ملاقات با یک ماستنگ دهه 70، یک کامارو اس اس و یا یک پلیموت کودا هیچگاه جذابیت های خود را از دست نمی دهد و این را باید به جادوی طراحی عضلانی های نامبرده در عبور از مرزهای زمان مربوط دانست.

اگر بخواهیم به نمونه های اروپایی هم اشاره داشته باشیم شاید بنز، ب ام و، آلفا رومئو، لامبورگینی، فراری و ... را پیشنهاد بدهید اما قطعا یکی از محدود گزینه هایی که از منظر هیجان و علاقه شباهتی به عضلانی های آمریکایی نزد مخاطبان دارد، برند آلمانی گلف از فولکس واگن است.

گلف از سال 1974 توسط فولکس روی خط تولید قرار گرفته و براساس آمار پرفروش ترین مدل کمپانی مذکور و همچنین یکی از سه خودروی پرفروش جهان تا سال 2019 (بالغ بر 35 میلیون دستگاه) بوده است.

اولین نسل گلف از سال 1974 تا 1983، دومین نسل از 1983 تا 1992، سومین نسل از 1991 تا 1998، چهارمین نسل از 1997 تا 2005، پنجمین نسل از 2003 تا 2009، ششمین نسل از 2008 تا 2012، هفتمین نسل از 2012 تا 2019 و هشتمین نسل از 2019 تا کنون روی خط تولید قرار دارد.

 

تمامی نسل های گلف در یک قاب

تمامی نسل های گلف در یک قاب

 

از میان موارد نامبرده؛ نسل اول و دوم فولکس همچنان محبوب ترین هستند. مالکان این مدل ها و البته طرفداران دنیای خودرو در مناطق مختلف جهان هر ساله گردهمایی های مختلفی را به احترام این افسانه آلمانی برگزار می کنند و خودروهای خود را به نمایش می گذارند.

نکته جالب درباره طراحی نسل اول گلف، ردپایی از ایتال دیزاین و جورجتو جوجارو است. جوجارو یکی از مشهورترین طراحان اتومبیل در جهان است که در سال 1999 میلادی طراح اتومبیل قرن نام گرفت.

یکی نکات جالب درباره گلف به تفاوت های آن با بیتل دیگر محصول محبوب فولکس واگن مربوط می شود. گلف بصورت یک خودروی محور جلو طراحی شد که موتور آن با استفاده از مایع خنک می شود در حالیکه بیتل به عنوان یک خودروی محور عقب که موتور آن با هوا خنک می شد، معرفی شد.

گلف برای ورود فولکس واگن به بازار خودروهای اقتصادی طراحی شد اما سرنوشتی برایش رقم خورد که شاید مدیران کمپانی نیز هرگز تصور آنرا نداشتند. بدنبال معرفی نسل اول در سال 1974 و دقیقا یکسال پس از آن، نمونه ای قرمز از Mk1(نسل اول) ویژه مسابقات اتومبیلرانی در بلژیک رونمایی شد(1975) و مقام نخست گرند پریکس هوکنهایمرینگ را نیز بدست آورد.

خاص ترین نمونه

اخیرا اخباری منتشر شده که این خودروی ارزشمند به زودی وارد حراج ساوث بی خواهد شد و این برای طرفداران گلف یه فرصت استثنایی است تا یکی از خاص ترین محصولات این خط تولید را صاحب شوند.

گلف نسل اول در حالت استاندارد از موتور 11.6 لیتری 4 سیلندر با 162 اسب بخار خروجی استفاده می کند اما در این نمونه ویژه مسابقات یک موتور 1.8 لیتری 175 اسب بخاری با کاربراتورهای دوقلوی  45 DCOE و سیستم جرقه زنی بدون تماس استفاده شده که قابلیت های به مراتب بیشتری در مقایسه با نمونه استاندارد دارد.

خاص ترین نمونه

خاص ترین نمونه

خاص ترین نمونه

به آنچه گفته شد باید رینگ های اصلی از برند فوق حرفه ایی بی بی اس، سیستم تعلیق ریس و همچنین سیستم ترمز ویژه مسابقه با 4 پیستون در چرخ جلو و 2 پیستون در کالیپرهای عقب را نیز اضافه کرد.

خاص ترین نمونه

این خودرو طی سال های گذشته در وضعیت بسیار مطلوبی توسط مالک خود نگهداری شده است و قیمت دقیق آن برای رعایت اصول حراج افشا نشده است.

خاص ترین نمونه

خاص ترین نمونه

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها