کد خبر : 40540

اولین شورولت کوروت دو توربو با تیونینگ هنسی

اولین شورولت کوروت دو توربو با تیونینگ هنسی

اما برای رسیدن به حد اعلای جنون باید پا را فراتر گذاشته و به سراغ پکیج نهایی این تیونر که شامل یک جفت توربو و به روزرسانی داخلی LS2 برای استخراج 1200 اسب بخار است برویم ، در حالی که گیربکس اتوماتیک دو کلاچه خودرو نیز برای تحمل گشتاور عظیم تولیدی ، مورد تقویت قرار می‌گیرد.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، مهندسان هنسی ، جزو نخستین کسانی بودند که  موفق شدند کلید ماشینهای شورولت کوروت C8 را در سال 2020 به دست آورند و طولی نکشید که بتوانند با استفاده از یک توربو دوقلو موفق به خلق یک هیولای واقعی شوند.

همانطور که می‌دانید، بصورت استاندارد این خودرو موتور وسط دارای یک نیروگاه 6.2 لیتری با قابلیت تولید 490 اسب بخار و 630 تیوتون متر گشتاور است که با سفارش پکیج z51 ، قدرت با  5 واحد افزایش به 495 اسب بخار و گشتاور نیز با 7 واحد افزایش به 637 نیتون متر می‌رسد.

اما مهندسان هنسی با قرار دادن چرخ های عقب بر روی داینو به اعداد 466 اسب بخار قدرت و 611 نیوتن متر گشتاور در سر چرخ ها ، وقتی موتور LT2 هنوز در حالت استاندارد بود رسیدند ، که با فرض اتلاف 10 تا 15 درصدی در سیستم انتقال قدرت کاملا با اعداد اعلامی کارخانه منطبق است.

 

اما اکنون وقت پرداختن به قسمت جذاب ماجرا و نصب توربو دوقلو بر روی موتور 6.2 لیتری است. مهندسان تنسی اعلام کردند که موفق به ایجاد عملکردی فوق‌العاده شده وتوانسته‌اند به ترتیب با افزایش 177 اسب بخاری و 162 نیوتن متری گشتاور، اکنون 643 اسب بخار قدرت و 773 نیوتن متر گشتاور را از سینه فولادی کوروت استخراج کنند. 

اگرچه این C8 نارنجی ، اتومبیل شخصی آقای جان هنسی خواهد بود ، اما او قول داده است که بزودی مشتریانی که مشتاق دریافت قدرت بیشتری از کوروت های جدید و براق خود هستند ، قادر به سفارش این پکیج خواهند بود. اما این پکیج تنها پکیج دردسترس نخواهد بود و خبر هایی که به گوش می‌رسد نوید تغیرات گسترده تری را می‌دهد.

در اولین قدم ، نصب سیستم اگزوز سفارشی خواهد بود که "افزایش قدرت جزئی" را به دنبال دارد و به دنبال آن یک سوپر شارژر برای افزایش قدرت به 700 اسب بخار قرار میگیرد. اما برای رسیدن به حد اعلای جنون باید پا را فراتر گذاشته و به سراغ پکیج نهایی این تیونر که شامل یک جفت توربو و به روزرسانی داخلی LS2  برای استخراج 1200  اسب بخار است برویم ، در حالی که گیربکس اتوماتیک دو کلاچه خودرو نیز برای تحمل گشتاور عظیم تولیدی ، مورد تقویت قرار می‌گیرد.

اما این هنوز همه‌ی ماجرا نیست . اگر خواهان یک ابرخودرو کاملا فابریک از کارخانه هستید شورولت نیز هنوز چند شگفتی در استین دارد . طبق شایعات شورولت در حال کار بر روی پکیج های Z06 و به خصوص ZR1  است که باید بتوانند عطش شما را برای قدرت بیشتر فرو‌نشانند. ما شایعاتی درباره یک موتور توربو دوقلو V8 هیبریدی شده با قدرت 900 اسب بخار برای دستیابی به بالاترین عملکرد شنیده ایم که نتنها قدرتمندترین کوروت تولیدی شورولت در تاریخ خواهد بود بلکه اولین کوروتی است که از سیستم چهارچرخ محرک بهره خواهد برد. قطعا کوروت با داشتن چنین پیشرانه ای براحتی توانایی سرشاخ شدن با تمامی رقیبان را خواهد داشت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها