کد خبر : 40181

حراج دوج چلنجر کم یاب با قیمت استثنایی

حراج دوج چلنجر کم یاب با قیمت استثنایی

اسپید‌کر (Speedkore) سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه سما، از چهار نسخه‌ی خاص چلنجر دیمون رونمایی کرد. مدلی که اکنون مشاهده می‌کنید، تنها نسخه‌‌ی باقی‌مانده است که حدود ۱۰ کیلومتر کار کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، شرکت تیونینگ اسپید‌کر، آخرین نسخه‌ی دوج چلنجر دیمون با بدنه‌ی کربنی را برای فروش گذاشته است. این خودرو از پیشرانه ۸۴۰ اسب‌بخاری استفاده می‌کند.

درحالی‌که ارتقای مشخصات فنی مدل دیمون برای بهبود عملکرد آن بیشتر معمول است، اسپیدکر بیشتر روی کاهش وزن این خودرو‌ی عضلانی متمرکز شده است. برای اینکار، تمام پنل‌های بیرونی خودرو را با قطعات فیبرکربن ساخت خودشان تعویض کرده‌اند. در مجموع، این خودرو ۹۰/۷ کیلوگرم سبک‌تر شده است.

محصولی که در نمایشگاه سما رونمایی شد، قوای محرکه آن تغییر یافته بود به‌طوری‌که سوپر‌شارژر آن با دو توربو‌شارژر تعویض شده بود. درنتیجه‌ی این تغییرات، قادر بود ۱۴۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند؛ هرچند مدل فروشی با موتور استاندارد عرضه می‌شود و ۸۴۰ اسب‌بخار قدرت دارد.

challenger demon speedkore

فیبرکربنی که بدنه‌ی خودرو را مزین کرده، جلوه بسیار زیبایی به آن داده است. ارائه‌ی تنها چهار نسخه از چلنجر دیمون با طراحی اسپیدکر، بدین معنی است که این محصول بسیار کمیاب بوده و گزینه‌ای مناسب برای کلکسیونر‌ها محسوب می‌شود. این خودرو ۱۶۹,۹۹۵ دلار قیمت‌گذاری شده است که این رقم دوبرابر ارزش نسخه‌ی کارخانه‌ای دوج چلنجر دیمون در زمان عرضه‌ی آن است که حدود ۸۶‌هزار دلار بود.

هرچند نمونه‌های دست‌دوم این مدل افسانه‌ای حدود ۱۲۰‌هزار دلار قیمت دارند، بنابراین ۵۰‌هزار دلار بیشتر برای بدنه‌ی تمام کربنی، چندان گزاف نخواهد بود.


ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها