کد خبر : 3975

چانگان CS85 رونمایی شد

چانگان CS85 رونمایی شد

پس از موفقیت ب ام و X6 و به دنبال آن X4، تب خودروهای کراس اوور با اتاقی به شکل کوپه شدت گرفته و خودروسازان مختلف خواهان اضافه کردن چنین مدلی به سبد محصولات خود هستند.

به گزارش خودروتک، در کنار خودروسازان مطرح بین المللی، اخیرا شرکت های چینی نیز تمایل زیادی نسبت به ورود به کلاس کراس اوورهای کوپه از خود نشان داده اند. چانگان یکی از این موارد است که با معرفی CS85 رسما وارد کلاس کراس اوورهای کوپه شد.

Changan CS85 (11)

چانگان CS85 در واقع بر اساس مدل CS75 که اکنون در برخی بازارها از جمله روسیه به فروش می رسد، شکل گرفته است. با وجود این، دو مدل به غیر از شکل اتاق از لحاظ المان های ظاهری هم تفاوت های زیادی با همدیگر دارند.

Changan-CS75-2018-2019-1

خودروسازان چینی پس از دوره کپی کاری و ارایه مدل هایی با طراحی ناپخته و ناشیانه، اکنون در مسیر پیشرفت قرار گرفته و رفته رفته در حال ایجاد هویتی مستقل برای خود هستند. بی شک همکاری با خودروسازان تراز اول جهان و جذب طراحان برجسته با کارنامه های درخشان نقشی انکارناپذیر در زمینه سازی پیشرفت چینی ها در امر طراحی داشته اند.

Changan CS85 (1)

هر چند در نمای ظاهری چانگان CS85 شباهت هایی با برخی از مدل های دیگر شرکت ها دیده می شود، اما این مساله نیازمند دقت زیاد بوده و می توان آن را شبیه الگوبرداری دانست تا کپی کاری.

Changan CS85 (17)

از لحاظ اندازه کراس اوور جدید چینی ها طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4720، 1845 و 1665 میلی متر دارد. با این ابعاد چانگان CS85 را می توان تقریبا هم اندازه با ب ام و X4 دانست. البته علی رغم شباهت در ابعاد کلی، کراس اوور محبوب ژرمن ها با 2864 میلی متر فاصله محوری، وضعیت به مراتب بهتری نسبت به CS85 با فاصله محوری 2705 میلی متر دارد.

Changan CS85 (8)

در قسمت کابین، شاهد فضایی چشم نواز و زیبا هستیم. در این بخش داشبورد خوش فرم با نمایشگر لمسی بزرگ و کنسول میانی عریض بیش از سایر المان ها جلب توجه می کنند. ضمن اینکه استفاده از رنگ مشکی و قرمز برای بخش های مختلف از جمله صندلی های برقی جلو، ترکیب جذابی را پدید آورده است.

Changan CS85 (13)

کراس اوور چینی چانگان CS85 در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می شود، اما در تیپ های بالاتر قدرت به هر چهار چرخ انتقال می یابد. سیستم تعلیق مستقل در عقب یکی از ویژگی های خوب CS85 است که می تواند پایداری بهتر را برای این خودرو به ارمغان بیاورد.

Changan CS85 (15)

شرکت چانگان برای مدل پایه از کراس اوور کوپه خود یک موتور 1.5 لیتری در نظر گرفته است. این موتور توربوشارژ توانایی تولید 178 اسب بخار قدرت را داشته و با همکاری گیربکس شش سرعته دستی یا خودکار چرخ ها را به حرکت وادار می کند.

Changan CS85 (10)

کسانی که به دنبال قدرت بیشتر باشند، می توانند به سراغ مدل مجهز به موتور 2 لیتری توربو بروند. این موتور 233 اسب بخار قدرت تولید نموده و با گیربکس هشت سرعته خودکار ساخت آیسین ترکیب شده است. این نسخه به جای دو خروجی اگزوز، چهار خروجی دارد.

Changan CS85 (16)

به گفته چانگان فروش کراس اوور کوپه CS85 از اواخر امسال آغاز خواهد شد، درباره صادرات این خودرو به دیگر بازارها فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما با توجه به مشخصات و شراکت چانگان با سایپا، شاید روزی شاهد تردد آن در خیابان های کشور بودیم.

Changan CS85 (14)

شایان ذکر است برای رونمایی رسمی چانگان CS85، باید تا هفته بعد و افتتاح نمایشگاه خودروی گوانگژو منتظر بمانیم.
 
منبع: دیجیاتو
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها