کد خبر : 39433

تصاویر مدل جدید تسلا مدل Y به طور تصادفی لو رفت (تصاویر)

تصاویر مدل جدید تسلا مدل Y به طور تصادفی لو رفت (تصاویر)

حدود یک سال پیش بود که شرکت تسلا از دومین کراس‌اوور خود با نام مدل Y رونمایی کرد. در مقایسه با مدل X، این کراس‌اوور جدید ابعاد کوچک‌تری داشته و به دلیل قیمت کمتر طیف بیشتری از مشتریان قدرت خرید آن را خواهند داشت.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، چنانچه همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی پیش برود، شرکت تسلا روند تحویل مدل Y را از نیمه دوم ماه مارس (حدود دو هفته بعد) آغاز خواهد کرد.

کمپانی تسلا با آنکه همواره بر بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های موجود تاکید می‌کند، اما محصولات آن از لحاظ کیفیت ساخت سابقه خوبی ندارند، به ویژه اینکه تجربه نشان داده نسخه‌های اولیه از مدل‌های جدید از مشکلات مونتاژی متعددی رنج برده‌اند. حال با نزدیک شدن به زمان تحویل مدل Y برخی گمان می‌کنند که این خودرو نیز به سرنوشت مشابهی با مدل S، X و حتی ۳ دچار شده و کیفیت نسخه‌های اولیه آن چندان مطلوب نخواهد بود.

به تازگی یک دستگاه مدل Y در محوطه ساختمان مهندسی تسلا در فریمانت مشاهده شده و تصاویر آن به دست سایت Electrek رسیده است. آنطور که فرد ثبت‌کننده تصاویر می‌گوید در داخل کابین خودروی مذکور چک لیستی با بندهایی مربوط به کیفیت مونتاژ و به اصطلاح فیت بودن اجزای کابین و اتاق قرار داده شده بود، از این رو وی معتقد است این خودرو به احتمال زیاد جزو نسخه‌های تولید نهایی است.

مدل Y

با دقت در تصاویر موجود می‌توان متوجه شد که فاصله درزها در قسمت‌های مختلف تقریبا برابر بوده و برخلاف مدل ۳ مشکل خاصی از این لحاظ دیده نمی‌شود. البته به گفته فرد مذکور، فاصله در پنجم با بدنه نامتوازن و در برخی نقاط کمی زیاد است که شاید این عیب به تدریج در مدل‌های تحویلی به مشتریان مرتفع گردد.

نمونه پارک شده در محوطه ساختمان مهندسی تسلا از رینگ‌های ۲۰ اینچی موسوم به Induction Wheels سود می‌برد. این رینگ‌ها در خودروی مورد بحث با تایرهای ساخت شرکت Goodyear احاطه شده‌اند.

در هر حال با توجه به تحویل مدل Y در آینده نزدیک و بررسی آن توسط نشریات خودرویی مختلف، خبرها و جزئیات بیشتری در رابطه با کیفیت تولید منتشر خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که محصولات تسلا با گذشت زمان از لحاظ کیفیت ساخت به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا پیدا کرده‌اند و مسلما در طول سال‌های گذشته این شرکت تجارب زیادی را به دست آورده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها