کد خبر : 39402

کی تی ام X-BOW نسخه GTX فراتر از یک خودروی اسپرت

کی تی ام X-BOW نسخه GTX فراتر از یک خودروی اسپرت

شرکت اتریشی کی تی ام (KTM) که بیشتر در زمینه تولید موتورسیلکت فعالیت دارد، خود را برای حضور در مسابقات اتومبیلرانی کلاس GT2 آماده می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، نماینده این کمپانی در مسابقات مذکور مدلی به نام X-Bow GT2 (حرف X کراس خوانده می‌شود) خواهد بود.

شاید بدانید که به منظور فراهم کردن زمینه حضور در مسابقات، باید چند نسخه خیابانی هم از همان مدل تولید شود. نسخه خیابانی اتومبیل مسابقه‌ای کی تی ام حامل پسوند GTX بوده و سازنده اخیرا برخی جزئیات و تصاویر دیجیتال آن را منتشر کرده است.

کی تی ام X-Bow GTX در واقع نسخه خفیف‌تر از مدل مسابقه‌ای محسوب می‌شود. اندک تصاویر موجود نشان می‌دهند این خودرو از بدنه‌ای ایرودینامیک برخوردار بوده و ارتفاع بسیار کمی از زمین دارد.

برای تامین نیروی X-Bow GTX، اتریشی‌ها به سراغ آئودی رفته و از موتور ۲.۵ لیتری ساخت این کمپانی آلمانی استفاده کرده اند. این موتور پنج سیلندر به فناوری توربو مجهز بوده و توانایی تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.

با توجه به وزن ۱۰۰۰ کیلوگرمی کی تی ام X-Bow GTX باید گفت نسبت قدرت به وزن خودرو ایده‌آل است و هر اسب بخار باید وزنی کمتر از ۲ کیلوگرم را جابجا کند. هوبرت ترونکنپولز (Hubert Trunkenpolz) در رابطه با این محصول جدید گفته:

ما عناصر ضروری برند کی تی ام مثل نهایت هیجان، عملکرد و اصالت را با تخصص‌هایمان در زمینه تکنولوژی موتور اسپرت، سازه بسیار سبک وزن و کیفیت بالای اجزا را در یک اتومبیل مسابقه‌ای گردآوری کرده‌ایم. این اتومبیل به وضوح نشانه‌های زمان را منعکس می‌کند.

کی تی ام X-Bow GTX

شاید بدانید که در کلاس GT2 خودروهای شرکت‌کننده مجاز هستند که قدرتی بیشتر از کلاس GT3 داشته باشند، اما در مقابل نسبت به ایرودینامیک محدودیت‌های بیشتری تعیین شده است. کی تی ام در کلاس GT2 رقبای مطرحی مثل پورشه و آئودی را پیش روی خود دارد. این برند اولین شرکتی است که از یک شاسی مونوکوک به همراه محفظه کابین و صندلی پیشرفته کاملا سازگار با قوانین موجود استفاده می‌کند.

پیش از این کی تی ام در با نسخه‌ای آزمایشی از خودروی جدید X-Bow در مسابقات ۲۴ ساعته بارسلونا شرکت کرده است. از این خودرو به تعداد ۲۰ دستگاه تولید خواهد شد تا نسخه GT2 از لحاظ قوانین موجود مشکلی بابت حضور در مسابقات نداشته باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها