کد خبر : 3935

مازانتی، گربه سیاه لامبورگینی و فراری

مازانتی، گربه سیاه لامبورگینی و فراری

Evantra جدیدترین سوپراسپرت برند ایتالیایی مازانتی، از پیشرانه‌ی ۷.۳ لیتری V8 جنرال موتورز LS7 با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند.

به گزارش خودروتک، وقتی صحبت از سوپراسپرت‌های ایتالیایی می‌شود، نام‌هایی همچون فراری، لامبورگینی و پاگانی به ذهن می‌آیند؛ اما یک خودروساز دیگر نیز در بین بزرگان وجود دارد که شاید نامش را کمتر شنیده باشید و آن مازانتی (Mazzanti) است. جدیدترین خودروی این شرکت، اوانترا میله‌کاوالی (Evantra Millecavalli) نام دارد که آن را باید یک هیولای واقعی دانست.

اوانترا میله‌کاوالی که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد، قوی‌ترین ابرخودرو ایتالیایی با مجوز تردد خیابانی است. البته این عنوان تا زمانی در دست مازانتی خواهد بود که مدل الکتریکی پینین فارینا PF0 با قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار عرضه شود. مازانتی Evantra Millecavalli نسخه‌ای سریع‌تر و قوی‌تر از مدل قبلی این خودروساز یعنی Evantra است که در سال ۲۰۱۳ رونمایی شده بود؛ محصولات مازانتی را باید ترکیبی از قدرت بالای پیشرانه در کنار وزن پایین دانست.

Mazzanti Evantra Millecavalli

مازانتی برای بخش فنی محصول جدید خود از پیشرانه‌ی V8 تویین توربوی LS7 ساخت جنرال موتورز استفاده کرده است. هنگام رونمایی اوانترا میله‌کاوالی، اشاره شده بود که قدرت موتور این خودرو بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد بود؛ اما حالا رسماً اعلام شد که قدرت این خودرو ۱۲۰۰ اسب بخار است. مازانتی برای دستیابی به چنین مشخصاتی حجم موتور پیشرانه‌ی LS7 را از ۷.۲ به ۷.۳ لیتر افزایش داده است. چنین قدرتی را از نام این مدل نیز می‌شد حدس زد، چون Millecavalli در زبان ایتالیایی به معنای هزاران اسب ترجمه می‌شود.

Mazzanti Evantra Millecavalli

پیشرانه‌ی LS7 ارتقا یافته، اوانترا میله‌کاوالی را در زمان ۲.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند؛ حداکثر سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت این مدل هم با مکلارن اسپیدتیل قابل مقایسه است.

گشتاور عظیم پیشرانه‌ی اوانترا میله‌کاوالی به ۱۲۰۰ نیوتون‌متر رسیده که برای رانندگی و کنترل کردن این خودرو به مهارت زیادی نیاز است. برای انتقال این گشتاور به چرخ‌ها، از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی سکوئنشال (ردیفی) استفاده شده است. مهار کردن این ابر خودرو نیز به یاری ترمزهای کربن سرامیکی انجام می‌شود در هفت ثانیه، سرعت خودرو را از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به صفر می‌رسانند.

Mazzanti Evantra Millecavalli

Evantra Millecavalli هنوز به مرحله‌ی نهایی نرسیده است و فعلاً نسخه‌ی پروتوتایپ و اولیه است. مازانتی نسخه‌ی نهایی قابل تولید را به‌زودی رونمایی خواهد کرد که ممکن است بازهم تغییراتی داشته باشد. قیمت خودرو در زمان عرضه اعلام خواهد شد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها