کد خبر : 39193

خودروی عجیب هیوندای برای فضایی ها (تصاویر)

خودروی عجیب هیوندای برای فضایی ها (تصاویر)

به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران ، هیوندای با رونمایی از خودروی مفهومی جدید پرافسی (Prophecy)، مرحله‌ی بعدی از فرایند توسعه فلسفه طراحی خود را ارائه می‌دهد.

رونمایی از این طرح مفهومی در ابتدا برای نمایشگاه خودرو ژنو برنامه‌ریزی شده بود که با لغو نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا اکنون این مدل به‌صورت اینترنتی رونمایی شد.

هیوندای با جسارت ادعا می‌کند که نیمرخ اسپرت این خودروی مفهومی در ترکیب با فاصله کم بین چرخ و سپر و همچنین سپر عقب برجسته، نهایت طراحی در خودرو را ایجاد می‌کند. خودروی نمایشی هیوندای روی پلتفرم جدید برای خودروهای الکتریکی سوار می‌شود.

سانگ یوپ لی، مدیر مرکز طراحی هیوندای دراین‌زمینه اظهار داشت:ما نماد دیگری را به وجود آوردیم که استاندارد جدیدی برای بخش خودروی الکتریکی ایجاد می‌کند و همچنین باعث می‌شود چشم‌انداز طراحی هیوندای حتی به افق‌های وسیع‌تری نیز برسد. 

هیوندای پرافسی پس از رونمایی خودروی مفهومی 45 در سال گذشته، برخی از ایده‌های مدل قبلی را در بر می‌گیرد؛ اما با این حال ایده‌ها را به مرحله‌ای بالاتر می‌برد. به‌عنوان مثال، لامپ پیکسلی اکنون برای چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب و اسپویلر مورد استفاده قرار می‌گیرند و پیوستگی با باتری ارائه می‌دهند که توان سیستم محرکه برقی را تأمین می‌کند. هیوندای می‌گوید لامپ‌های پیکسلی به‌زودی به مدل‌های تولیدی این برند می‌رسند.

هیوندای پرافسی به‌عنوان خودروی خودران تجسم شده است و هیچ‌گونه فرمان سنتی در داخل کابین وجود ندارد. در عوض یک جفت جوی‌استیک وجود دارد که تجربه‌ی رانندگی جدید اما کاملا اطمینان‌بخش را ارائه می‌دهد. هیوندای ادعا می‌کند که این رابط پیشرفته انسان و ماشین همچنین به راننده امکان می‌دهد تا سایر عملکردهای خودرو خودران را به‌راحتی و با اطمینان کنترل کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها