کد خبر : 39118

حراج خودروی خاص فیسکر

حراج خودروی خاص فیسکر

سازندگان VLF Force 1 V10 براساس پلتفرم دوج وایپر بدنه‌ای اختصاصی از جنس فیبرکربن طراحی کردند. استفاده از فیبرکربن در این خودرو فقط برای دستیابی به ظاهر زیبا نیست؛ بلکه وزن خودرو را نیز کاهش داده است؛ به‌طوری‌که وزن VLF Force 1 V10 تنها ۱،۵۴۲ کیلوگرم است.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران، خودرو Force 1 V10 کوپه یکی از محصولات خاص VLF است که مدل فروشی به سفارش هنریک فیسکر ساخته شده است.

همان‌طورکه ممکن است شما نیز حدس زده باشید، فیسکر خودرو VLF Force 1 V10 را خودش طراحی کرده است و حرف F در نام این خودرو نیز به‌ نام وی اشاره می‌کند.

سایر حروف، یعنی VL، نیز نشان‌دهنده‌ی گیلبرت ویلاریل و باب لوتز است. 

از زمانی‌که این تیم تصمیم گرفت خودرو جدید یادشده را طراحی کند، قرار شد محصول جدید آن‌ها براساس دوج وایپر شکل بگیرد.

سازندگان VLF Force 1 V10 براساس پلتفرم دوج وایپر بدنه‌ای اختصاصی از جنس فیبرکربن طراحی کردند. استفاده از فیبرکربن در این خودرو فقط برای دستیابی به ظاهر زیبا نیست؛ بلکه وزن خودرو را نیز کاهش داده است؛ به‌طوری‌که وزن VLF Force 1 V10 تنها ۱،۵۴۲ کیلوگرم است. 

تغییرات در کابین VLF نیز ادامه دارند و در این بخش، می‌توان به تودوزی آلکانترا و صندلی‌های چرمی اشاره کرد. سرنشینان درون کابین موارد دیگری چون تزیین فیبرکربنی و غربیلک فرمان اسپرت و دسته‌دنده‌ی آشنای وایپر را نیز مشاهده می‌کنند. پیشرانه‌ی ۸/۴ لیتری V10 دوج وایپر به‌خودی‌خود بسیار قدرتمند است؛ ولی VLF تصمیم گرفته آن را بازهم ارتقا دهد. 

به‌لطف اعمال تغییرات در سرسیلندر و میل‌سوپاپ‌، قدرت موتور وایپر در VLF Force 1 V10 به ۷۴۵ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۸۶۵ نیوتن‌متر رسیده است.

این پیشرانه به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی متصل است و می‌تواند VLF Force 1 V10 را در سه ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر‌بر‌ساعت برساند. حداکثر سرعت VLF Force 1 V10 نیز ۳۵۱ کیلومتر‌بر‌ساعت است و مسافت ۴۰۰ کیلومتر را نیز در ۱۰/۹۷ ثانیه و با حداکثر سرعت ۲۲۰/۲۹ کیلومتر‌بر‌ساعت طی می‌کند. 

شرکت VLF در ابتدا قصد داشت ۵۰ دستگاه از مدل VLF Force 1 V10 تولید کند؛ اما درنهایت، فقط پنج دستگاه ساخته شد و همین VLF Force 1 V10 را به خودرویی بسیار خاص تبدیل می‌کند.

این مدل خاص نیز به این دلیل که برای هنریک فیسکر ساخته شده است، در بین پنج نمونه تولیدی، خاص‌تر محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها