کد خبر : 38769

رنو توئینگو ZE مدل 2020 رونمایی شد

رنو توئینگو ZE مدل 2020 رونمایی شد

نمی‌توان رکورد سرعت خودروهای الکتریکی را با رنو توئینگو ZE در پیست نوربرگ‌رینگ شکست؛ این هاچ‌بک تنها به‌عنوان خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه و برای رانندگی در شهر طراحی شده است.

 به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران،کمتر از دو هفته پیش بود که رنو اعلام کرد قصد دارد از خودروی الکتریکی توئینگو (Twingo ZE) مدل ۲۰۲۰ رونمایی کند و این زمان خیلی طول نکشید و هم‌اکنون جدیدترین محصول برقی رنو به‌صورت رسمی به نمایش گذاشته می‌شود. مانند سایر خودروها از جمله اشکودا سیتی‌گو iV، فولکس‌واگن e-up و سئات Mii Electric که براساس مدل بنزینی رونمایی شدند، هاچ‌بک کوچک و بدون آلایندگی رنو باطراحی توئنگو بنزینی مدل همراه شده است.

رنو توئینگو برقی طرح محرک عقب مدل بنزینی را حفظ می‌کند؛ اما به‌جای پیشرانه یک لیتری تنفس طبیعی یا پیشرانه ۰/۹ لیتری مجهز به توربوشارژر از موتور الکتریکی بهره می‌برد. زقیب فرانسوی اسمارت EQ فورفور، ۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و در چهار ثانیه از حالت سکون به سرعت  ۵۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و  می‌تواند به بیشینه سرعت ۱۳۵ کیلومتربرساعت دست یابد.

نمی‌توان رکورد سرعت خودروهای الکتریکی را با رنو توئینگو ZE در پیست نوربرگ‌رینگ شکست؛ این هاچ‌بک تنها به‌عنوان خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه و برای رانندگی در شهر طراحی شده است. به لطف باتری لیتیوم‌یون ۲۲ کیلووات ساعت با وزن ۱۶۵ کیلوگرم، این خودروی الکتریکی براساس استاندارد شهری WLTP می‌تواند مسافت ۲۵۰ کیلومتر را طی کند. در استاندارد کامل WLTP که ترکیبی از مسیرهای ۵۷ درصد در شهر، ۲۵ درصد در حومه‌ی شهر و ۱۸ درصد است، باتری خودروی الکتریکی رنو توئینگو می‌تواند مسافت ۱۸۰ کیلومتر رانندگی را پوشش دهد. ظرفیت پیمایش اسمارت EQ ForFour با باتری لیتیوم‌یون ۱۷/۶ کیلووات ساعتی و استاندارد NEDC بین ۱۴۰ تا ۱۵۳ کیلومتر است.

شارژ کامل از طریق سوکت خانگی ۲/۳ کیلووات حدود ۱۳ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در صورتی که از شارژر ۳/۷ کیلووات Wallbox استفاده شود، این زمان به ۸ ساعت کاهش می‌یابد ، درحالی‌که شارژر ۷/۴ کیلووات این زمان را به ۴ ساعت کاهش می‌دهد. رنو خاطرنشان می‌کند که شارژ ۰ تا ۸۰ درصد از ایستگاه شارژ ۱۱ کیلووات حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، درحالی‌که از طریق شارژ ۲۲ کیلووات در ۶۳ دقیقه انجام می‌شود.

توئینگو ZE، هفتمین خودروی الکتریکی رنو پس از مدل‌های توئیزی (Twizy)، زوئی، ون‌های کانگو ZE و مستر ZE ، سدان سامسونگ SM3 ZE برای بازار کره جنوبی و کراس‌اور K-ZE برای بازار چین به شمار می‌رود. کراس‌اور رنو K-ZE ممکن است سال آینده با نام داچیا EV راهی اروپا شود و به‌زودی آن را در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۰ خواهیم دید. 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها