کد خبر : 38483

نسخه هیبریدی مرسدس بنز AMG GT37 در راه است

نسخه هیبریدی مرسدس بنز AMG GT37 در راه است

مرسدس - ای‌ام‌جی اعلام کرده است که خودروی GT 73 در سال جاری میلادی معرفی می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، در سال 2001 شرکت مرسدس و AMG تصمیم به بازنشستگی نام 73 از خودروی SL 73 گرفتند.

این خودروی رودستر به موتور 12 سیلندر 7.3 لیتری لیتری مورد استفاده در پاگانی زوندا مجهز شده بود. پس از نزدیک به دو دهه، این نام دوباره در یکی از محصولات این شرکت آلمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این خودرو که در سری محصولات GT چهار درب کوپه قرار می‌گیرد، به‌جای موتور 12 سیلندر از موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو و موتور برقی بهره می‌برد.

مرسدس - ای‌ام‌جی اعلام کرده که خودروی GT 73 در سال جاری میلادی معرفی می‌شود؛ بنابراین باید منتظر ملاقات با آن در ماه‌های آینده باشیم. این خودرو که رقیب پورشه پانامرا محسوب می‌شود، از طراحی مشابه با GT 63 S بهره می‌برد. به نظر می‌رسد پورت شارژ این خودرو در بخش پشتی قرار گرفته است. در حقیقت محل قرارگیری آن تفاوت چندانی با سایر خودروهای پلاگین هیبریدی این برند آلمانی ندارد.

نزدیک به 3 سال پیش شاهد رونمایی از خودروی مفهومی GT Concept در نمایشگاه خودروی ژنو بودیم. این خودرو همراه با سیستم هیبریدی، قادر به تولید قدرتی برابر با 805 اسب بخار بود. مرسدس بنز برای دستیابی به این قدرت از یک موتور 8 سیلندر و یک موتور برقی استفاده کرده بود. در حالی که این شرکت به حضور موتور برقی در مدل تجاری و جاده‌ای این خودرو اشاره کرده است، اطلاعات رسمی در رابطه با قدرت تولیدی آن وجود ندارد.

در حالی که شاید قدرت تولیدی مرسدس - ای‌ام‌جی GT 73 هیبریدی برابر با 800 اسب بخار نباشد، در مقایسه با مدل GT 63 S قدرت بسیار بالایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این مدل به موتور با امکان تولید 630 اسب بخار قدرت مجهز شده است. علاوه بر قدرت تولیدی، گشتاور آن نیز بالاتر از 900 نیوتن متر مدل GT 63 S خواهد بود. مرسدس - ای‌ام‌جی GT 73 هیبریدی احتمالا به علت استفاده از موتور برقی وزن بالاتری نسبت به سایر مدل‌های این سری داشته باشد؛ با این حال انتظار می‌رود سرعت آن در مدت زمان 3.1 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد. این احتمال وجود دارد که شتاب این خودروی آلمانی کمتر از 3 ثانیه باشد. در نهایت باید گفت قیمت این خودرو بالاتر از 161 هزار دلار باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها