کد خبر : 38413

بالاخره کابوس 1175 بوگاتی وارد میدان شد (تصاویر)

بالاخره کابوس 1175 بوگاتی وارد میدان شد (تصاویر)

موتور ۱۹۴ کیلوگرمی این خودرو به میل لنگ تخت مجهز بوده و از دور ۸۸۰۰ وارد محدوده قرمز می‌شود. چنانچه باک تواتارا با سوخت E85 (مخلوط ۸۵ درصد اتانول و ۱۵ درصد بنزین یا سایر هیدروکربن‌ها) پر شود، قدرت موتور آن به رقم خارق‌العاده ۱۷۵۰ اسب بخار خواهد رسید.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، کمپانی آمریکایی شلبی سوپرکارز (Shelby Supercars Inc.) که به SSC North America تغییر نام داده، در نمایشگاه خودروی فیلادلفیا از اولین مدل تحویلی تواتارا (Tuatara) به مشتریان پرده‌برداری کرد.

این ابرخودروی بسیار هیجان‌انگیز برای نخستین بار در قالب یک مدل کانسپت در نمایشگاه اتومبیل دوبی ۲۰۱۱ معرفی شد.

هفت سال بعد و در همایش خودرویی پبل پیچ ۲۰۱۸ هم شرکت SSC North America مدل آماده تولید از آن را در معرض دید عموم قرار داد تا زمینه را برای دریافت سفارش مشتریان علاقه‌مند فراهم کند.

ابرخودروی تواتارا

بدنه تواتارا حاصل خلاقیت جیسون کاستریوتا (Jason Castriota) است، همان طراح برجسته‌ای که خلق مدل‌های معروفی چون فراری ۵۹۹، مازراتی گرن‌توریسمو و کانسپت پینین‌فارینا رولزرویس هایپریون را در کارنامه دارد. در طراحی این ابرخودروی آمریکایی توجه ویژه‌ای به بحث ایرودینامیک شده و گفته می‌شود ضریب درگ آن با رقم تحسین‌برانگیز ۰.۲۷۹ برابر است. در ساخت تواتارا از فیبرکربن به اندازه گسترده استفاده شده، طوری که بخش اعظمی از بدنه، کابین و شاسی مونوکوک جنسی از این ماده سبک‌وزن اما مقاوم دارند. بد نیست اشاره کنیم تواتارا با ۱۲۴۷ کیلوگرم وزن یکی از سبک‌ترین‌های کلاس خود به شمار می‌رود.

ابرخودروی تواتارا

در داخل کابین تواتارا المان‌هایی مثل فرمان مربعی شکل، صفحه نمایش دیجیتال پشت فرمان و نمایشگر افقی نصب شده در محل تلاقی کنسول میانی با داشبورد بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کنند؛ این نمایشگر لمسی بوده و برای کنترل سیستم تهویه مطبوع، سیستم اینفوتینمنت و امکاناتی از قبلی کنترل فشار باد تایرها کاربرد دارد. ارتفاع نسبتا زیاد کنسول میانی و ایفای نقش یک حائل بین دو صندلی، دیگر نکته‌ای است که می‌توان به آن اشاره کرد. با آنکه به نظر می‌رسد ارتفاع کابین تواتارا بسیار کم باشد، اما SSC North America می‌گوید سرنشینانی با قد ۱۹۵ سانتی متر حتی در صورت استفاده از هلمت (کلاه محافظ) مسابقه‌ای با مشکل کمبود فضا روبرو نخواهند بود.

ابرخودروی تواتارا

صحبت از ارتفاع شد، تواتارا دارای چند حالت رانندگی است که با انتخاب هر کدام از آنها تغییراتی در ارتفاع و رفتارهای خودرو رخ می‌دهد. برای مثال با انتخاب دو حالت اسپرت و پیست، ارتفاع خودرو و عملکرد سیستم تعلیق به طور پیوسته توسط سیستم‌های کامپیوتری ارزیابی و تنظیم می‌شود. به منظور پیشگیری از برخورد دماغه خودرو با سرعت‌گیرها یا تسهیل ورود به پارکینگ هم حالتی به نام Front Lift Mode تعریف شده که با فعال کردن آن ارتفاع جلو تا ۴۰ میلی‌متر افزایش می‌یابد.

جدیدترین ابراتومبیل آمریکایی‌ها نیروی خود را از یک موتور ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو دریافت می‌کند. این موتور ۱۹۴ کیلوگرمی به میل لنگ تخت مجهز بوده و از دور ۸۸۰۰ وارد محدوده قرمز می‌شود. چنانچه باک تواتارا با سوخت E85 (مخلوط ۸۵ درصد اتانول و ۱۵ درصد بنزین یا سایر هیدروکربن‌ها) پر شود، قدرت موتور آن به رقم خارق‌العاده ۱۷۵۰ اسب بخار خواهد رسید. اگر هم به جای E85 از بنزین با اکتان ۹۱ استفاده شود، این موتور توانایی تولید ۱۳۵۰ اسب بخار را خواهد داشت.

ابرخودروی تواتارا

وظیفه انتقال قدرت در تواتارا را یک گیربکس هفت سرعته که با همکاری شرکت ایتالیایی AutoMac توسعه یافته، بر عهده دارد. این گیربکس بسیار سریع است و در حالت رانندگی در پیست (Track Mode) در زیر ۱۰۰ میلی ثانیه دنده‌ها را تعویض می‌کند. کمپانی SSC North America معتقد است تواتارا با تکیه بر ایرودینامیک پیشرفته و قوای محرکه فوق‌العاده‌ خود، توانایی عبور از مرز سرعت ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) در ساعت را دارد. در صورت صحت این ادعا باید گفت رکورد نهایت سرعت ۴۹۰.۴۸۴ کیلومتر در ساعت که سال گذشته توسط بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس ثبت شده، به خطر خواهد افتاد.

شایان ذکر است بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تنها ۱۰۰ دستگاه از تواتارا تولید خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز به طور دقیق مشخص نیست، ولی برخی رقم پایه ۱.۳ میلیون دلار را برای آن متصور شده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها