کد خبر : 3841

هیوندای توسان جدید فقط برای چینی ها

هیوندای توسان جدید فقط برای چینی ها

چندی پیش طی برگزاری نمایشگاه «چنگ‌دو» بود که بخش بازاریابی هیوندای در چین، نسخه ویژه‌ای از توسان 2019 را منحصراً برای این منطقه رونمایی کرد.

به گزارش خودروتک، با به کارگیری زاوایای تند و تیز، فرم جدید برای چراغ‌ها و تزریق زبان طراحی جدید هیوندای، که با نسل جدید سانتافه معرفی شد، توسان به خودرویی چینی‌پسند تبدیل شده است.

نسخه چینی توسان، از نظر زبان طراحی نسبت به آنچه هیوندای پیش‌تر به‌عنوان ویرایش اروپایی و آمریکایی این خودرو معرفی کرده بود، جسورتر از آب درآمده است. به‌ویژه بازی تند و تیز زوایا در جلوپنجره و چراغ‌های غضبناکی که به نظر می‌رسد کاملاً باب میل چینی‌ها طراحی شده است.

به نظر می‌رسد زبان جدید طراحی‌های هیوندای که با نسل جدید سانتافه مطرح شده بود، در توسان 2019 هم دیده می‌شود. 

طول توسان چینی نسبت به ویرایش‌های اروپایی‌اش افزایش یافته و در کل طول، عرض و ارتفاع آن 4480، 1850 و 1650 میلی‌متر اعلام شده است. فاصله محوری هم‌چنان 2670 میلی‌متر نسخه استاندارد را نشان می‌دهد.

هیوندای برای کراس‌اور خود سراغ یک پیشرانه جدید 1.6 لیتری 177 اسب‌بخاری با 265 نیوتن‌متر گشتاور رفته است. این در حالی بود که از پیش‌تر می‌دانستیم همچنان نسخه 2 لیتری 165 اسب‌بخاری با 203 نیوتن‌متر گشتاور در لیست فروش قرار خواهد گرفت.

نکته مهم در این میان آن است که هیوندای مجبور شده تا توسان را باب میل چینی‌ها تولید کند؛ یعنی علاوه‌بر تغییراتی متفاوت در طراحی، امکان سفارش خودرو با جعبه‌دنده دستی نیز فراهم است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها