کد خبر : 38319

تویوتا کمری دو دیفرانسیل رونمایی شد (تصاویر)

تویوتا کمری دو دیفرانسیل رونمایی شد (تصاویر)

تویوتا نسخه‌های دودیفرانسیل مدل کمری و آوالون را رونمایی کرد. این دو سدان در سیستم چهارچرخ محرک خود از سیستمی مشابه با تویوتا RAV4 استفاده می‌کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران ، تویوتا نسخه های دودیفرانسیل مدل کمری و آوالون را رونمایی کرد. این دو سدان در سیستم چهارچرخ محرک خود از سیستمی مشابه با تویوتا RAV4 استفاده می کنند.

این روزها بیشتر خریداران خودرو به خودروهای شاسی بلند و کراس اور تمایل دارند؛ ولی همچنان افراد علاقه مند به خودروهای سدان بسیارند. فروش تویوتا کمری امسال با ۱/۶ درصد کاهش به ۲۸۵ هزار دستگاه و فروش مدل بزرگ تر آوالون نیز با کاهش ۱۶ درصدی، به ۲۴،۲۰۸ دستگاه رسیده است؛ باوجوداین، تویوتا همچنان به فکر مشتریان این دو خودرو است.

برخی از مشتریان این مدل ها خودرویی چهارچرخ محرک با چسبندگی بیشتر را دوست دارند؛ اما نمی خواهند شاسی بلندی مانند مدل های RAV4 یا هایلندر را بخرند.

برای پاسخ به نیاز این دسته از مشتریان، تویوتا سدان های خود را به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز کرده است. بین سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ نیز، کمری در نسخه ای دودیفرانسیل با نام All-Trac دردسترس بود؛ ولی مدل جدید دیگر چنین نامی را یدک نمی کشد. سیستم چهارچرخ محرک جدید تویوتا با نام Dynamic Torque Control AWD در مدل های ۲۰۲۰ کمری و ۲۰۲۱ آوالون را در بازار آمریکا می توان سفارش داد.

این سیستم چهارچرخ محرک با سامانه ی به کار رفته در تویوتا RAV4 جدید یکسان است و بسته به شرایط مسیر می تواند ۵۰ درصد از نیروی پیشرانه را به محور عقب انتقال دهد. وقتی هم به سیستم AWD نیازی وجود نداشته باشد، کنترل کننده ی الکترومغناطیسی کوپلینگ ارتباط محور عقب و دیفرانسیل را جدا می کند تا مصرف سوخت خودرو کمتر شود. مقاله های مرتبط:ناگفته نماند سیستم AWD را فقط در مدل های چهارسیلندر ۲/۵ لیتری بنزینی کمری با قدرت ۲۰۲۰ اسب بخار و جعبه دنده ی خودکار هشت سرعته و در تیپ های LE و XLE و SE می توان سفارش داد.

کمری تیپ XSE و آوالون تیپ XLE نیز از این پیشرانه استفاده می کنند، با این تفاوت که قدرت به ۲۰۵ اسب بخار رسیده و خروجی های اگزوز نیز از یکی به دو عدد افزایش پیدا کرده اند. به گفته ی تویوتا، سیستم AWD به گونه ای طراحی شده تا به محض اینکه به آن نیاز نباشد، از مدار خارج شود. همچنین، تغییراتی در این سیستم داده شده تا تأثیر منفی روی فضای صندوق عقب و فضای سرنشینان نگذارد. البته وجود سیستم چهارچرخ محرک وزن خودرو را ۷۵ کیلوگرم افزایش داده است؛ به طوری که وزن تویوتا آوالون AWD حالا با نسخه ی V6 این خودرو برابری می کند. فروش تویوتا کمری AWD از اوایل بهار و فروش آوالون AWD نیز از پاییز سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. اشکودا اکتاویا مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد حضور قدرتمند تویوتا سوپرا در SEMA 2019 تویوتا Raize معرفی شد هیوندای آزرا / گرنجور 2020 رونمایی شد تویوتا سوپرا GT4 رونمایی شد

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها