کد خبر : 3825

تاروک؛ پیکاپ فضایی فولکس واگن

تاروک؛ پیکاپ فضایی فولکس واگن

هفته گذشته تیزرهای هیجان‌انگیز یک کانپست جدید توسط فولکس‌واگن در فضای مجازی منتشر شد. خودرویی که اکنون می‌دانیم نامش Tarok است؛ پیکاپ زیبایی که آلمان‌ها سرانجام به صورت رسمی از آن در نمایشگاه سائو پائولو برزیل پرده‌برداری کردند.

به گزارش خودروتک، آنچه محتمل به نظر می‌رسد این است که پیکاپ انتزاعی تاروک قابلیت دارد تا بتواند سبد محصولات فولکس را در بازارهای جهانی تقویت کند.

معرفی این خودرو به عنوان کانسپت کمی غیرعادی به نظر می‌رسد. چراکه این خودرو پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک پیکاپ واقعی تولید انبوه را دارد. فولکس‌واگن ضمن تایید این موضوع در بیانیه‌ای می‌گوید: «به‌زودی قصد داریم ویرایش‌هالی متنوعی از تاروک را برای بازار برزیل آماده کنیم. این در حالی است که تقریباً اطمینان داریم که تاروک در آینده‌ای نه‌چندان دور پای به بازارهای دیگر نیز می‌گذارد.»

فولکس‌واگن تاروک را ترکیبی از یک شاسی‌بلند دیجیتالی‌شده و یک پیکاپ با طراحی هوشمند با طول 5 متر می‌داند. این یعنی تاروک هنوز هم از آماروک (دیگر پیکاپ فولکس‌واگن) کوچک‌تر است.

این پیکاپ روی پلتفرم MQB خودروهای سواری شکل گرفته است. از مهمترین ویژگی‌های آن قابلیت گسترش فضای بار با خم شدن صندلی‌های ردیف عقب و ایجاد ارتباط بین کابین و فضای بار است. توانایی حمل بار تاروک در حدود یک تن تخمین زده می‌شود.

برای قوای محرکه پیشرانه بنزینی 1.4 لیتری توربو با قدرت 148 اسب‌بخار در همراهی با جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک قابل سفارش است. سعی شده تا با انتقال قدرت به هر چهار چرخ توانایی‌های حرکتی آن حفظ شود. به احتمال فراوان برای نسخه تولیدی پیشرانه دیزلی دو لیتری توربو هم قابل سفارش خواهد بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها