کد خبر : 37520

کیا سورنتو 2021 را دیده اید؟ (تصاویر)

کیا سورنتو 2021 را دیده اید؟ (تصاویر)

شرکت کیا قصد دارد ماه آینده میلادی از نسل جدید سورنتو رونمایی کند. به تازگی تیزر رسمی کیا سورنتو 2021 منتشر شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، به تازگی تصاویر جاسوسی زیادی از کیا سورنتو 2021 منتشر شدند که طراحی این خودرو را به نمایش گذاشتند. حال به نظر می‌رسد سازنده کره‌ای آن قصد دارد با انتشار تیزر رسمی، تصاویر گذشته را کم اهمیت جلوه دهد. کیا سورنتو یکی از مهم‌ترین خودروهای کیا محسوب می‌شود، بنابراین انتشار تصاویر و اطلاعات رسمی در رابطه با آن اهمیت بالایی دارد.

این خودرو از سال 2002 در بازار حضور دارد و در این مدت به فروش بیش از 3 میلیون نسخه دست پیدا کرده است. حال نزدیک به یک ماه دیگر با نسل چهارم آن ملاقات می‌کنیم.

کیا سورنتو 2021 به صورت رسمی در تاریخ 3 مارس معرفی می‌شود؛ با این حال در نمایشگاه خودروی ژنو 2020 در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. بر اساس اعلام این شرکت کره‌ای، سورنتو جدید بر اساس پلتفرم اختصاصی توسعه پیدا می‌کند.

این پلتفرم باعث می‌شود سورنتو جدید در مقایسه با رقبای خود فضای داخلی بیشتری داشته باشد، کیا حتی آن را با خودروهای بزرگتر نیز مقایسه می‌کند. کیا اعلام کرده کارایی این خودرو را افزایش می‌دهد و برای اولین بار سورنتو را در مدل هیبریدی وارد بازار می‌کند.

بد نیست بدانید در گذشته شاهد معرفی سورنتو هیبریدی بودیم. در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2007، شرکت کیا خودروی مفهومی سورنتو با موتور دیزلی هیبریدی را معرفی کرد. موتور دیزلی 4 سیلندر آن با حجم 1.6 لیتر قادر به تولید 163 اسب بخار قدرت بود که توسط یک موتور برقی 40 اسب بخاری همراهی می‌شد. کیا برای انتقال مجموع قدرت این دو موتور، برای خودروی مفهومی خود گیربکس خودکار دوکلاچه درنظر گرفته بود تا میزان تولید دی اکسید کربن آن به 119 گرم در هر کیلومتر رانندگی برسد. از سال 2007 تا به امروز، فناوری‌های مربوط به دنیای خودرو پیشرفت زیادی داشته‌اند و با توجه به این موضوع، کیا سورنتو هیبریدی 2021 در مقایسه با مدل مفهومی آن عملکرد بسیار بهینه‌تری خواهد داشت و همچنین آلایندگی کمتری تولید می‌کند.

نسل چهارم سورنتو به تجهیزاتی مجهز می‌شود که در گذشته شاهد حضور آن‌ها در این خودرو نبوده‌ایم. این موضوع تنها مربوط به سیستم‌های امنیتی نمی‌شود، بلکه این خودروی کره‌ای در زمینه ارتباطات نیز پیشرفت می‌‌کند. انتظار می‌رود کیا تا زمان معرفی رسمی سورنتو مدل 2021 در ماه آینده میلادی، تیزرهای بیشتری از آن منتشر کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها