کد خبر : 37510

شاسی بلند جدید فولکس واگن به اسم Taigun معرفی شد

شاسی بلند جدید فولکس واگن به اسم Taigun معرفی شد

فولکس واگن Taigun از راه رسید. این کراس‌اوور کوچک دارای طراحی مشابه با خودروی T-Cross است.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، در اکتبر سال 2012 شرکت آلمانی فولکس واگن از خودروی مفهومی Taigun به عنوان یک کراس‌ اوور بسیار کوچک با طول 3858 میلی‌متر رونمایی کرد. از آن تاریخ تا به امروز شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات زیادی در رابطه با مدل تجاری آن بودیم.

حال این شرکت تصمیم گرفته از مدل تجاری آن رونمایی کند. همانطور که می‌توان انتظار داشت، با یک کراس‌اوور کوچک روبه‌رو هستیم که در حقیقت نسخه هندی فولکس واگن T-Cross محسوب می‌شود.

فولکس واگن Taigun طولی برابر با 4.2 متر دارد و فاصله دو محور چرخ‌های آن به 2.65 متر می‌رسد. در حقیقت این خودرو همان فولکس واگن T-Cross بوده که در برخی از نقاط جهان به فروش می‌رسد.

از نظر ظاهری این خودرو شباهت زیادی به نمونه چینی T-Cross دارد. با توجه به این موضوع، خریداران کراس اوورهای این شرکت آلمانی شاید دچار سردرگمی شوند.

این خودرو در نمایشگاه Auto Expo 2020 به صورت رسمی معرفی شد. این کراس اوور کامپکت بر اساس نسخه هندی پلتفرم MQB A0 توسعه پیدا کرده است. با توجه به این موضوع، فولکس واگن Taigun ویژگی‌های مشترک زیادی با نمونه تجاری خودروی مفهومی Skoda Vision IN خواهد داشت. این خودرو مفهومی در همین نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت. فاصله کف این خودروی فولکس واگن از زمین برابر با 205 میلی‌متر بوده که آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای جاده‌های کشور هند می‌کند. مهندسین فولکس واگن با تنظیم سیستم تعلیق، آن را برای دومین کشور پرجمعیت جهان بهینه کرده‌اند.

این کراس اوور کوچک به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که قدرتی برابر با 130 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد و از فناوری غیرفعال سازی سیلندر بهره می‌برد. سرعت فولکس واگن Taigun در مدت زمان 9.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 183 کیلومتر بر ساعت است. احتمالا این خودرو با موتور 3 سیلندر 1.0 لیتری TSI با امکان تولید 115 اسب بخار قدرت نیز عرضه می‌شود. بر اساس اعلام Autocar، این خودرو با موتور دیزلی وارد بازار نخواهد شد و احتمالا در آینده مدلی با موتور CNG در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

فولکس واگن هند اعلام کرده این خودرو اواخر سال جاری میلادی و یا اوایل سال 2021 وارد بازار می‌شود. تمام مدل‌های این خودرو به صورت محور جلو در اختیار خریداران قرار می‌گیرند؛ با این حال می‌توان آن را با گیربکس دستی 6 سرعته و یا 7 سرعته خودکار دوکلاچه سفارش داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها