کد خبر : 3740

اولین کامیون هیدروژنی دنیا

اولین کامیون هیدروژنی دنیا

مدتی خبری از شرکت نیکولا موتور نبود، ولی آن‌ها امروز با رونمایی از کشنده جدید Tre حسابی سروصدا کرده‌اند.

به گزارش خودروتک، این کشنده هیدروژنی الکتریکی که قرار است از سال 2022 یا 2023 وارد خط تولید شود را شرکت آمریکایی نیکولا موتور مخصوص بازار اروپا طراحی کرده است.

نام آن در زبان نروژی به معنی «سه» بوده و این کشنده هیدروژنی را شرکت مختص بازار اروپا طراحی کرده است. نیکولا اعلام کرده قصد دارد این کشنده را از سال 2020 در جاده‌های نروژ آزمایش کند و همین موضوع، احتمالاً در انتخاب نام آن تاثیرگذار بوده است.

کشنده نیکولا Tre در چند مدل مختلف روانه بازار خواهد شد که خروجی‌هایی بین 500 تا 1000 اسب‌بخار دارند. Tre همچنین به پیشرانه هیدروژنی - الکتریکی مجهز شده و بسته به مدل انتخابی، با یک بار شارژ می‌تواند بین 500 تا 1200 کیلومتر مسافت طی کند.

با این اوصاف و با توجه به وسعت قاره اروپا و مسافت‌های نسبتاً نزدیک شهرها، Tre بدون شک می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده برای قاره سبز باشد. همین مورد، در کنار طراحی ساده‌تر Tre، آن را به مدلی کاملاً متفاوت در مقایسه با نیکولا One و Two تبدیل کرده است.

Trevor Milton، مدیرعامل شرکت در صحبت‌های خود گفته که این مدل به‌احتمال‌زیاد با سیستم خودران سطح 5 روانه بازار خواهد شد. وی در بخشی از صحبت‌های خود گفته: «کشنده Tre به سیستم ترمز، سیستم فرمان، باتری‌های 800 ولتی و یک سیستم سلول سوختی هیدروژنی 120 کیلوواتی اضافی مجهز شده تا با الزامات سیستم خودران سطح 5 واقعی هم‌خوانی داشته باشد.»

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، کشنده Tre سال 2022 یا 2023 وارد خط تولید خواهد شد. شرکت هنوز نگفته که این مدل کجا قرار است ساخته شود، ولی در صحبت‌های میلتون اشاره شده که آن‌ها در حال مطالعه روی شناسایی مکانی مناسب به‌منظور راه‌اندازی خط تولید اروپایی خود هستند.

در شرایطی که نیکولا تصاویری از این کشنده منتشر کرده، ولی تا بهار سال آینده قرار نیست از آن رونمایی رسمی کند. نمونه اولیه آن را چند ماه بعد می‌توانیم در فینیکس آریزونا از نزدیک ببینیم.

علاوه‌بر رونمایی این کشنده، نیکولا گفته که قصد دارد تا سال 2028 بیش از 700 ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن در سراسر آمریکا و کانادا راه‌اندازی کند. اولین ایستگاه هیدروژنی اروپا طبق برنامه سال 2022 ساخته خواهد شد و تا سال 2030، بیشتر بخش‌های این قاره تحت پوشش شبکه ایستگاه‌های نیکولا قرار خواهند گرفت.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها