کد خبر : 3700

اولین تصاویر آستون مارتین «والکایری» منتشر شد

اولین تصاویر آستون مارتین «والکایری» منتشر شد

بدون هیاهوی رسانه‌ای زیاد، استون‌مارتین سه تصویر رسمی از ابرخودروی جدید والکایری در اکانت اینستاگرام خود منتشر کرده است. این غول قدرتمند بریتانیایی با همکاری تیم مسابقه‌ای ردبول در دست طراحی است و به لطف شکل بدنه آینده‌نگرانه‌ای که دارد، به‌مانند مک‌لارن اسپیدتیل و مرسدس-آام‌گ One با یک ابرخودروی شگفت‌انگیز روبرو هستیم.

به گزارش خودروتک، ابرخودروی جدید استون‌مارتین که با همکاری تیم فرمول یک ردبول در دست ساخت است و به‌احتمال‌زیاد از سال آینده وارد خط تولید خواهد شد.

استون‌مارتین تصویری از کابین این خودرو هم منتشر کرده که با نگاهی اولیه به‌راحتی می‌توان فهمید که در طراحی‌اش از خودروهای فرمول یک الهام گرفته شده است. طراحی مینیمالیستی کابین در عین سادگی بسیار زیبا بوده و به میزان زیادی در آن از فیبر کربن استفاده شده است.

شما اکنون در حال تماشای خودرویی هستید که قرار است قدرتمندترین پیشرانه تنفس طبیعی دنیا روی آن نصب شود. اشتباه نکرده‌ایم، Cosworth در حال کار روی پیشرانه 6.5 لیتری دوازده سیلندر خورجینی والکیری است تا 1130 اسب‌بخار قدرت از آن استخراج کند. تقریباً یک ماه پیش بود که انتشار یک ویدیو کلیپ 20 ثانیه‌ای این امکان را برای ما فراهم کرد تا صدای جذاب این پیشرانه را بشنویم. جالب است بدانید در طراحی پیشرانه مذکور، از دانیل ریکیاردو و مکس ورشتاپن، راننده‌های فرمول یک تیم ردبول کمک گرفته شده است.

کریستین هورنر، مدیر تیم فرمول یک ردبول، ماه پیش در مصاحبه‌ای با «موتور وان» گفته بود که والکایری در حال گذراندن مراحل نهایی شبیه‌سازی است و کار آزمایش خودروی واقعی از پایان سال میلادی جاری یا اوایل سال 2019 شروع خواهد شد. جعبه‌دنده این ابرخودرو یک مدل تک کلاچه است که شرکت ریکاردو مهندسی آن را انجام داده و طراحی‌اش، بر عهده مدیر فنی تیم فرمول یک ردبول، آدریان نوئی بوده است. اهمیت و بزرگی کار وی وقتی مشخص می‌شود که بدانید این جعبه‌دنده وظیفه انتقال آنی خروجی‌های پیشرانه به اکسل عقب را برعهده دارد.

درحالی‌که ابتدا قرار بود والکیری فقط 1000 کیلوگرم وزن داشته باشد، ظاهراً تغییراتی در برنامه ایجاد شده و این ابرخودرو، اندکی سنگین‌تر خواهد بود. بالاخره، والکیری به یک پیشرانه بزرگ دوازده سیلندر خورجینی و یک موتور الکتریکی مجهز است.

همه دنیا بی‌صبرانه منتظر دیدن محصول نهایی استون‌مارتین هستند که فقط 150 دستگاه از آن ساخته خواهد شد. علیرغم قیمت پایه 3 میلیون و 200 هزار دلاری، تمام آن‌ها فروخته شده‌اند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها