کد خبر : 36857

نسل بعدی ولوو XC90 تمام برقی خواهد بود

نسل بعدی ولوو XC90 تمام برقی خواهد بود

نسل آینده ولوو XC90 احتمالا سال 2022 از راه می‌رسد. این نسل میزبان نسخه تمام الکتریکی این خودروی سوئدی خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، مدت زمان زیادی از معرفی نسل کنونی خودروی ولوو XC90 می‌گذرد. در حالی که سال گذشته میلادی شاهد رونمایی از مدل فیس لیفت این خودرو بودیم، نسل کنونی آن نزدیک به 7 سال است که در بازار حضور دارد.

در حالی که این مدت زمان بسیار طولانی بوده و ولوو XC90 را تبدیل به یک خودروی قدیمی کرده است، باید این نکته را گوشزد کنیم که نسل اول ولوو XC90 به مدت 12 سال در بازار حضور داشت. با وجود این موضوع، نسل دوم این خودرو در این اندازه عمر نمی‌کند و زودتر بازنشسته می‌شود. نسل سوم این خودروی سوئدی در آینده نزدیک معرفی می‌شود و در یک نسخه تمام الکتریکی نیز به فروش می‌رسد.

این اطلاعات توسط مدیر عامل ولوو،  Håkan Samuelssonتایید شده و توسط گزارش Autocar در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. این شرکت قصد دارد به جای معرفی خودروهای برقی مخصوص، مدل برقی محصولات کنونی خود را وارد بازار کند. ولوو برای عرضه خودروهای برقی ویژه خود دارای برند پولستار است که خودروهای قدرتمند و جذابی را معرفی کرده است. نسل آینده ولوو XC90 اولین خودروی این شرکت محسوب می‌شود که با پلتفرم SPA به تولید می‌رسد. نسل آینده خودروهای سری 60 و سری 90 نیز با این پلتفرم ساخته خواهند شد.

بر اساس گزارش Autocar، ولوو XC90 در نسل آینده خود علاوه بر مدل تمام الکتریکی، در نسخه‌های پلاگین هیبریدی و هیبریدی ملایم نیز وارد بازار می‌شود. همانطور که در گزارش‌ها گذشته به آن اشاره شده بود، نسل سوم این خودروی سوئدی در مدل دیزلی وارد بازار نمی‌شود. این شرکت موتورهای دیزلی را از محصولات آینده خود حذف خواهد کرد. نسل آینده ولوو XC90 به فناوری خودران سطح 4 مجهز می‌شود.

استفاده از این فناوری به معنای عدم نیاز به دست و چشمان راننده برای راندن خودرو است. این تکنولوژی به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. استفاده از این فناوری به قوانین بین المللی نیز بستگی دارد، شاید ولوو نتواند از آن در تمام کشورها استفاده کند. در حالی که ولوو به صورت رسمی تاریخ رونمایی از نسل سوم خودروی XC90 را اعلام نکرده، انتظار می‌رود در سال 2022 با آن ملاقات کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها