کد خبر : 36540

تویوتا سوپرا این بار با موتور 4 سیلندر

تویوتا سوپرا این بار با موتور 4 سیلندر

تویوتا سوپرا هم اکنون در بازار حضور دارد؛ با این حال با موتور 6 سیلندر به فروش می‌رسد. سازنده ژاپنی آن قصد دارد از موتور 4 سیلندر در آن استفاده کند.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، تویوتا در سال جاری میلادی عرضه خودروی سوپرا را در بازارهای اروپایی افزایش می‌دهد. این خودرو با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ وارد بازار این کشورها می‌شود، البته در حال حاضر شاهد فروش آن با موتور 6 سیلندر هستیم.

تویوتا اعلام کرده نسخه ضعیف‌تر این خودرو می‌تواند خریداران بیشتری را جذب کند. با توجه به این موضوع، مدل جدید در مقایسه با نسخه اصلی قیمت پایین‌تری خواهد داشت. استفاده از موتور کوچکتر به معنای قدرت کمتر و در نتیجه، لذت رانندگی کمتر است.

مدل جدید سوپرا به یک موتور 4 سیلندر خطی 2.0 لیتری مجهز شده که قدرت آن توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار ZF به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این موتور قدرتی برابر با 254 اسب بخار و گشتاوری برابر با 400 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد.

موتور 6 سیلندر خطی 3.0 لیتری این خودرو قادر به تولید 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. سرعت مدل مجهز به موتور 4 سیلندر در مدت زمان 5.2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در حالی که این موتور در مقایسه با نمونه 6 سیلندر قدرت کمتری تولید می‌کند، وزن آن نیز کمتر است. وزن کلی این خودرو در مقایسه با مدل مجهز به موتور 6 سیلندر، 100 کیلوگرم کمتر است. وزن این خودرو به صورت 50:50 توزیع شده است. این خودرو به رینگ‌های 18 اینچی، سیستم صوتی با 4 بلندگو و صندلی‌های آلکانترا مشکی رنگ مجهز شده است. از تجهیزات استاندارد آن می‌توان به سیستم شناسایی عابر پیاده، نگهداری خودرو در میان خطوط همراه با سیستم فرمان فعال، شناسایی علائم راهنمایی و رانندگی و دستیار هوشمند سرعت اشاره کرد.

تویوتا سوپرا جدید با سه پکیج سفارشی شامل کانکت، اسپرت و پریمیوم به فروش می‌رسد. پکیج Connect قابلیت ناوبری و اتصال دستگاه‌های دیگر به این خودرو را فراهم می‌کند. پکیج اسپرت ویژگی‌هایی مانند سیستم تعلیق تطبیقی، دیفرانسیل فعال و ترمزهای قدرتمند را به این خودروی ژاپنی اضافه می‌کند. در پکیج پریمیوم شاهد حضور قابلیت‌های زیادی هستیم. از میان آن‌ها می‌توان به سیستم صوتی JBL با 12 بلندگو، هدآپ دیسپلی، امکان شارژ وایرلس گوشی‌های هوشمند، روکش چرم صندلی‌ها و تنظیم برقی صندلی راننده اشاره کرد. این پکیج دارای ویژگی‌های پکیج Connect نیز بوده که آن را تبدیل به یک خودروی کامل می‌کند.

این خودرو در نسخه محدود Fuji Speedway نیز وارد بازار می‌شود. این خودرو رنگ مخصوصی داشته، از رینگ‌های 19 اینچی با رنگ مشکی متالیک و پوشش قرمز رنگ آینه‌های جانبی بهره می‌برد. در کابین آن شاهد تریم فیبر کربن و آلکانترا مشکی و قرمز رنگ هستیم. تویوتا سوپرا Fuji Speedway به صورت استاندارد دارای تجهیزات و ویژگی‌های پکیج Connect و اسپرت است. تویوتا سال گذشته تنها 900 نمونه از سوپرا را وارد بازار اروپا کرد. نسخه Fuji Speedway در 200 نمونه به تولید می‌رسد. با وجود این محدودیت‌ها، انتظار می‌رود مدل مجهز به موتور 4 سیلندر به صورت عمده در اختیار خریداران قرار بگیرد. در حال حاضر قیمت این خودرو از سوی تویوتا اعلام نشده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها