کد خبر : 36406

اطلاعات جدید از اولین وانت هیوندای

اطلاعات جدید از اولین وانت هیوندای

شرکت هیوندای که اخیرا از ساخت یک پیشرانه قدرتمند توربودیزل در خودروهای خود خبر داده، نگران است که این موتور نتواند استقبال خوبی در کشور آمریکا کسب کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش سرانجام از اولین شاسی‌بلند جنسیس رونمایی شد. این خودرو به همراه یک پیشرانه جدید ساخته شده توسط کمپانی هیوندای تولید شده است.

در گذشته اعلام شده بود که امکان فروش پیشرانه توربودیزل ۶ سیلندر در آمریکا وجود ندارد، اما حالا شرکت هیوندای قصد دارد جدیدترین وانت خود، هیوندای سانتا کروز را با این پیشرانه در آمریکا به فروش برساند.

این حالی است که  مسئولین این شرکت در آمریکا موافق این امر نیستند چرا که استفاده از پیشرانه‌های دیزلی در آمریکا دیگر رواج ندارد و این افراد فکر می‌کنند ارائه خودرو با پیشرانه دیزلی در آمریکا موفق‌آمیز نخواهد بود.

مشخصات پیشرانه توربودیزل هیوندای

بر طبق اخبار منتشر شده، این پیشرانه شیش سیلندر ۳.۰ لیتری قدرت پردازش ۲۷۸ اسب بخار به همراه ۵۸۸ نیوتن‌متر را دارد. شرکت هیوندای همچنین قصد دارد تا از پیشرانه مذکور بر روی دیگر خودرو‌های خود نیز استفاده کند. آلبرت بیرمن، یکی از مدیران بخش تحقیقاتی شرکت هیوندای، در مراسم معرفی G780 در کره، طی مصاحبه‌ای استفاده از این پیشرانه را تایید کرد و گفت: " با وجود این پیشرانه دست ما بسیار باز است، شرکت قصد دارد تا در خیلی از خودرو‌های دیگر نیز از آن استفاده کند و به نظر من این یک موفقیت جدید برای ما است. اما سیاست آمریکا در استفاده از پیشرانه‌های توربودیزلی در بین مدیران جای بحث دارد ".

احتمال عدم استقبال آمریکا از موتور قدرتمند شرکت هیوندای ///

احتمال عدم استقبال آمریکا از موتور قدرتمند شرکت هیوندای ///

لازم به ذکر است که بدنه این خودرو بسیار سنگین است، همین امر نشان دهنده قدرت قابل توجه پیشرانه GV80 است. به همین دلیل است که مسئولین شرکت هیوندای در کره به این پیشرانه بسیار اعتماد دارند و سعی دارند تا ار آن در سراسر دنیا استفاده کنند و قدرتش را به رخ رقیبان خود بیاورند. با این حل گفته می‌شود که مدیران شرکت هیوندای قرار است در طی جلسه‌ای تصمیم نهایی درباره انتشار خودرو با این پیشرانه در آمریکا را مشخص کنند. بر طبق نظرات بعضی از تحلیلگران دنیای خودرو، در صورت عدم توافق بر انتشار خودرو با پیشرانه مذکور، شرکت هیوندای ناچار است پیشرانه دیگری برای خط تولید خود در کشور آمریکا در نظر بگیرد. همچنین برخی از این افراد معتقدند که شرکت هیوندای شاید از قابلیت شارژ در این خودروها استفاده کنند چرا که این امر اخیرا در آمریکا بسیار رواج پیدا کرده است.

احتمال عدم استقبال آمریکا از موتور قدرتمند شرکت هیوندای ///

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها